Gå til innhold

service på IBM ThinkPad


hce

Anbefalte innlegg

Jeg har nå med tårer i øynene levert fra meg min splitter nye IBM ThinkPad T40p :cry:

 

Den fungerte fint i en uke, etter dette fikk jeg grafikkkorrupsjon på skjermbildet, både internt og eksternt.

 

Etter sjokket tok jeg kontakt med IBM kunderservice, fikk en vennlig (litt forkjølt :) ) kvinne som registrerte feilen min og satte meg rett over til teknisk avdeling. Var ca 15 sekunders svartid på å få kontakt med kundeservice og tok ca. 1 minutt å bli satt over til teknisk avdeling. Teknisk avdeling spurte meg et par enkle spørsmål som: "Er skjermen korrupt under hele oppstart, også IBM bildet helt på starten?", "Har du testet ekstern skjerm?". Fikk beskjed om å levere maskinen hos IBM Service senter i Trondheim.

 

Tok bussen bort til Servicesenteret idag, leverte maskinen til en hyggelig kar som klemte litt på skjermen og sa "Oi, dette har jeg ikke sett før". Så fylte han ut en serviceordre, ga meg kopien og sa at det kanskje ville ta to dager hvis de måtte bestille hovedkort fra Nederland. Hvis de hadde hovedkort i Norge ville den være klar imorgen.

 

Nå er jeg spent på hva utfallet blir imorgen. Veldig fornøyd så langt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nå med tårer i øynene levert fra meg min splitter nye IBM ThinkPad T40p :cry:

 

Den fungerte fint i en uke, etter dette fikk jeg grafikkkorrupsjon på skjermbildet, både internt og eksternt.

 

Etter sjokket tok jeg kontakt med IBM kunderservice, fikk en vennlig (litt forkjølt :) ) kvinne som registrerte feilen min og satte meg rett over til teknisk avdeling. Var ca 15 sekunders svartid på å få kontakt med kundeservice og tok ca. 1 minutt å bli satt over til teknisk avdeling. Teknisk avdeling spurte meg et par enkle spørsmål som: "Er skjermen korrupt under hele oppstart, også IBM bildet helt på starten?", "Har du testet ekstern skjerm?". Fikk beskjed om å levere maskinen hos IBM Service senter i Trondheim.

 

Tok bussen bort til Servicesenteret idag, leverte maskinen til en hyggelig kar som klemte litt på skjermen og sa "Oi, dette har jeg ikke sett før". Så fylte han ut en serviceordre, ga meg kopien og sa at det kanskje ville ta to dager hvis de måtte bestille hovedkort fra Nederland. Hvis de hadde hovedkort i Norge ville den være klar imorgen.

 

Nå er jeg spent på hva utfallet blir imorgen. Veldig fornøyd så langt :)

 

Høres ut som servicen er lovende ihvertfall.

Jeg får min T40p idag og gleder meg som en unge til julaften. :)

 

BTW, studerer du på Gløs?

 

mvh

Thor-Egil

Lenke til kommentar
Høres ut som servicen er lovende ihvertfall.

Jeg får min T40p idag og gleder meg som en unge til julaften. :)

 

Du blir garantert ikke skuffet når du for første gang ser på den etter å ha åpnet pakken...

 

BTW, studerer du på Gløs?

 

Jeg studerer på Gløs ja. Har kommet såpass langt opp i åra at jeg har kontor :)

Lenke til kommentar

Greia er at det finnes en forening som heter "Datateam". For bare noen uker siden kunne studenter melde seg inn (500,-) og handle rimelig ibm hardware.

 

De endret nå på dette slik at kun bedrifter, der medlemskapet koster 1950,- kan handle hardware til bra priser.

 

Så med mindre du har en bedrift og vil melde den inn er løpet kjørt ;)

 

Mvh, Kim

Lenke til kommentar

*fopp fopp fopp fopp*

 

Den herlige lyden av å skrive på tastaturet på tenkepadden min :)

 

De måtte bytte hovedkort og gjett om ikke alle lagre mellom her og indre dalfører i Himalaya var tomme. Tok nesten en uke :(

 

PS! Artig når IBM folk på serviceavdelingen sikler på laptoppen din. *ane grunner til forsinkelse* :D

Lenke til kommentar

Tydelig at det ikke bare er meg som er kjempfornøyd med IBM sin service. Det firmaet burde flere lære av, dette er vel en grunn til til at folk velger å betale en del ekstra for en Thinkpad. :yes:

 

Håper Apple er like flinke når jeg skal introdusere Powerbooks i TILLEGG til Thinkpads på jobben (og en powerbook hjemme :D )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...