Gå til innhold

Anbefaler dere IB-linjen?


Tiger_Lilies

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du planer om å ta utdanningen din i utlandet, eller noen år av vgs i utlandet er nok det å gå IB-linjen en fordel. Jeg vet ikke hvor god du er i engelsk, men for de fleste som har norsk som morsmål blir det selvsagt endel ekstra jobb med utvide sitt engelske vokabular. Men til gjengjeld så blir man selvsagt også utrolig god i engelsk.

Endret av Dipol
Lenke til kommentar

Jeg har begynt på IB, og jeg kan opplyse om at både English og Norwegian A er like lett som i det norske systemet. Med mindre du går for sjuer, skal ikke de fagene være noe som tar opp mye tid.

Personlig har jeg ingen språkproblemer i noen av fagene, ettersom fagord blir definert i løpet av pensum akkurat som i det norske systemet (har vokst opp i Norge). Har en som kom fra amerika som 9-åring i klassen, og han takler norsk A helt fint, akkurat som jeg takler Engelsk A.

Kan garantere deg at det ikke blir for lett. Får du tid til overs bruker du nok det på extended essay. Kan advare deg om at Chemistry HL og Mathematics HL er fryktelig tidskrevende fag, så ikke ta dem dersom du ikke har behov for dem.

Endret av Spitfire396
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg vurdere å begynne der, men er litt redd at snitt for å komme inn er altfor lavt og dermed synke standarden på undervisningen. I tillegg så er jeg opprinnelig fra England og lurte på hvordan nivå Engelsk A HL er på. Er det noen som har noen svar eller tanker rundt IB-Linjen (Norge) generelt?

 

Hvis du opprinnelig er fra England og har engelsk som morsmål (eller hvis du er tospråklig), burde ikke English A HL være noe problem. Jeg er selv født og oppvokst i Norge og ser ikke på engelskfaget som noe problem språklig.

 

English A har få forskjeller mellom HL og SL. I faget "English A: Language and Literature" er den eneste forskjellen at man på HL må lese et par ekstra bøker, og at det (selvfølgelig) kreves litt ekstra av deg på eksamen.

 

Jeg anbefaler IB på det sterkeste. Synes det er en fantastisk linje for de som er interesserte i å studere videre. Man går virkelig i dybden i alle fagene, noe jeg i hvert fall setter stor pris på.

 

(Håper ikke svaret kom for sent.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...