Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er ny til overklokking og ønsker tips og triks. Er godt inneforstått med spenning / amper og den slags. Dette spørsmålet kommer sikkert ofte og håper på hjelp

 

Er det mulig og gjøre dette med skjermkort: Asus GTX 690 4GB Physx Cuda

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=751384

 

Og det samme til Intel Core i7-3970X Extreme 3,5Ghz - 6 core

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760361

 

Programmet som følgte med på skjermkortet er GPU Tweak er det greit og bruke? Så til det som er mer interessant og det er hva Volt skal ligge på og temperatur, snakker da om stabilt og ikke pushe det for hardt

 

Takker for alle innlegg

 

mvh

Deeshadee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor i huleste kjøpte du i7-3970X uten å vite noe om overklokking??

 

Overklokking av skjermkort er enkelt, og det finnes mange programmer til dette. Selv bruker jeg MSI Afterburner. Men jeg vet ikke hvordan GTX 690 er på overklokking. Kortet er egentlig to kort i ett - det har to GPU-er. Det kan skape noen komplikasjoner, men du kan sikkert prøve deg litt fram. Veldig lite sannsynlig at du ødelegger det, men anbefaler allikevel å lete litt rundt på nettet for å se hvilke tall andre har fått til før du setter i gang. Kortet du har bruker attpåtil referansekjøleren, så du får nok ikke så veldig mye ut av den med mindre du skaffer deg vannkjøling.

 

Når det kommer til CPU-en blir det litt vanskeligere. Her må du inn i BIOS først. Anbefaler å sjekke ut tutorials på youtube først.

Hvilken CPU-kjøler har du? Du vil nok få den til 4,5GHz uten problemer hvis du har en grei kjøler.

 

Spørsmålet er vel egentlig om du trenger å overklokke i det hele tatt. Ser ikke at den PC-en bør ha noen problemer med å kjøre det som finnes av spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...