Gå til innhold

Hva får jeg solgt min gaming-rig for?


Anbefalte innlegg

Tidligere i år (rundt 17 mai tider) bygde jeg min egen gaming-pc. Den er lite brukt pga andre interesser... :hm:

Specs og nypris fra dustin idag:

WD BLACK 3.5" 1TB 7200RPM SATA/600 64MB= Kr 679
FRACTAL DESIGN TESLA R2 650W = kr 815
CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 = Kr 609
SAPPHIRE RADEON HD7970 GHZ EDITION VAPOR-X 3GB PCI-E DVI/HDMI/DP =Kr 3286
INTEL CORE I7 3770K 3.5GHZ 8MB S-1155 IVY =Kr 2543
FRACTAL DESIGN DEFINE R4 BLACK WINDOW =Kr 899
CORSAIR H100I HYDRO CPU COOLER S-1155/1366/2011/AM3+ =Kr 793
ASUS P8Z77-V Z77 S-1155 ATX IVY =Kr 1353
SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 24X SATA BULK BLACK =Kr 179
BENQ XL2411T 24" WIDE TFT LED 144HZ BLACK =Kr 2215
SAMSUNG 840 SERIES 120GB SSD SATA/ 600 TLC=Kr 600
MICROSOFT WINDOWS 8 64-BIT NOR DVD#OEM =Kr 764
RAZER BLACKWIDOW ULTIMATE 2013 MECHANICAL KEYBOARD =Kr 999
Totalt = 15734kr
Om noen har en bærbar-pc å anbefale meg hadde det også vært flott!:) Den skal brukes til surfing,film, lette spill og skolearbeid. sitter og sikler litt på en macbook pro :ph34r: prisklasse: 5-9k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tommelfingerregelen jeg har lært er å trekke 30 % fra nypris, deretter 30 % fra det igjen for hvert år. Hvis du selger den for 9-10k ville jeg sagt det er en god deal :)

 

Har ikke noen spesifikke anbefalinger til bærbar; Lenovo Thinkpad er iallefall bra maskiner, synes jeg. Mac går alltids an å vurdere, hvis du er komfortabel med operativsystemer ;)

Lenke til kommentar

Tommelfingerregelen jeg har lært er å trekke 30 % fra nypris, deretter 30 % fra det igjen for hvert år. Hvis du selger den for 9-10k ville jeg sagt det er en god deal :)

 

Har ikke noen spesifikke anbefalinger til bærbar; Lenovo Thinkpad er iallefall bra maskiner, synes jeg. Mac går alltids an å vurdere, hvis du er komfortabel med operativsystemer ;)

Nå har jeg kun hatt denne pc'en i ca 4-5 måneder og nyprisen har faktisk steget litt fra da jeg kjøpte den :new_woot: how about 11-12k?

Lenke til kommentar

En ting er prisen du legger den ut for. En annen ting er hva du faktisk får for den.

Bruktmarkedet flyter over av overprisede "gaming" maskiner. Du er heldig hvis du får solgt den for over 10k.

Du kan jo prøve å selge den til en bekjent? Det kan være mye lettere.

Holder på ;) husk att det er med skjerm og tastatur da.... kanskje litt vel optimistisk jeg :dremel:

Lenke til kommentar

Du må huske på at det er kommet en del nye produkter ut på markedet, og det er ting som faller fort i verdi når det er brukt. Men iogmed at det er med OS, tastatur og skjerm så ville jeg sagt 10-11 k. Da bør du være fornøyd. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk selger slikt, det er tapsprosjekt. Men hvis du ikke bruker det, så er det vel like greit.

 

Angående bærbar PC kan du se på Acer sin R7. Ikke kjøp nå, vent til Haswell-modellene kommer ut. Drit i tilbud, vent til Haswell. Dette kan du raskt sjekke ved å se på prosessormodellen, og påse at det er 4000-serien (Core), ikke 3000-serien. Ellers kommer Asus ut med en fin en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...