Gå til innhold

Må jeg ta 2MX eller R1 som privatist nå?


cppdude

Anbefalte innlegg

Har en litt underlig situasjon: Går nå på siste året Siv. Ing, men har bestemt meg for å ta en privatist eksamen ved lokale VGS. Dette er bare for å få omgjort noe studielån, og for å få frigjort studiepoeng fra langt tilbake. (Studerte noe før ingeniørstudiene, og strøk på noen fag.)

 

Undersøkte med lånekassen, og jo, jeg kunne ta en VGS eksamen som så blir konvertert til 10 stp. (Altså blir 10 stp. frigjort fra studie forsinkelsen min)

 

Da jeg gikk på VGS het det 2MX,3MX, osv...jeg hadde bare 3MX og 2FY.

Så litt gjennom tidligere eksamensoppgaver, og 2MX ser lekende lett ut nå. R1 ser ut til å dekke mye mer stoff...

 

Blir jeg da å ta 2MX, eller R1? Jeg fulgte den gamle studieplanen, før kunnskapsløftet. (Men tok dog 3MX privatist eksamen på våren 2009, etter at kunnskapsløftet var blitt innført)

 

Mitt eneste krav til faget er at det må dekke et år med timer (180ish timer?), og krever minimalt med lesing. Karakter har heller ingenting å si, da VGS karakterene mine nå så og si er irrelevante...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2MX tilbys vel ikke lenger til privatister? Jeg kan huske at jeg kunne velge for et par år siden (valgte R2 i stedet for 3MX), men jeg tror det var på grunn at det var i overgangsfasen enda da. Tror du må ta R1.

 

Det er helt rett, kun R1/R2 er mulig å ta nå, selv om du er fra MX generasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...