Gå til innhold

Ny bærbarpc, kjempe treig.


Slipknot18

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en ny bærbar pc, Samsung Ativ Lite. Var kjempe fornøyd de to første dagene, men så kom problemene. Ble sagt der jeg kjøpte den at dette var en av de raskeste pcene på markedet nå, og at jeg kom ikke til å ha problemet at den var treig før om mange år.

Vel, etter to dager begynte den å "klikke". Plages med at skjermen blir helt svart, så går det noen sekunder før det kommer opp et popup hvor det står: skjermdriveren sluttet og svare og er gjenopprettet.
Prøvde å oppdatere den senest i dag, men kommer fortsatt.

Tar jeg opp sider på nettet hvor det er videoer som starter automatisk, kommer det opp et popup hvor det står: unresposing plugin. I tillegg er den generellt treig. Kan ta lang tid før et program starter, og er jeg inne på to eller flere sider samtidig oppfører den seg som om den bader i sirup.

 

Derfor lurer jeg på om det er noen som har samme problemer, eller i det hele tatt vet hva jeg kan gjøre for å få vekk disse problemene?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en Ativ Book 7 Lite eller Ativ Book 9 Lite.

 

Det har nemlig stor betydning for hva ytelsen er. Men ingen av de er blant de raskeste bærbare PC-ene på markedet nå.

 

Uansett tyder feilmeldinga på at man har et driverproblem. Personlig ville jeg tatt denne med tilbake til butikken.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Vel, standard kommer PC'er med Windows fyllt med OEM-bloatware. Jeg ville tatt en backup av lisensen (Token Restore), reinstallert med helt ren windows (x64 Windows 8 core antar jeg?), for så å gjennomprette aktiveringen/ lisensen.

 

Ville dessuten funnet nyeste drivere til alt man kan finne drivere til, + sjekka om det var kommet ny BIOS til maskina.

 

Alt dette er litt avanserte ting for en nybegynner. Om du ikke kan så mye data bør du heller dra til butikken å kreve at de fikser det, gratis. En helt ny maskin som markedsføres som "en av de raskeste på markedet" skal ikke ha problemene du nevner!

Endret av o-l-a-v
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...