Titanica Skrevet 5. september 2013 Skrevet 5. september 2013 Jeg har fått i oppgave å avinstallere endel programmer på en Power Mac G4. Problemet er at jeg er en typisk pc-jente og dermed ikke skjønner hvordan jeg kobler skjermen til mac-en. Det jeg egentlig ikke skjønner er om skjermen skal ta strøm fra mac-en, eller om jeg mangler en overgang som skal gå fra skjerm til vegg?Fra skjermen går det kun en tykk kabel med 4 plugger i enden (en hdmi, en usb, en firewire, og en annen som jeg ikke vet hva heter)hdmi-en er på plass i mac-en, men skal en av de andre hente strøm til skjermen fra mac-en?Altså, hvor i huleste skal skjermen få strøm fra?Legger ved et bilde av kabelen: Håper noen kan hjelpe!
Newton Skrevet 5. september 2013 Skrevet 5. september 2013 (endret) Jeg antar at det er en skjerm som ligner på denne: http://www.dinside.no/109809/23-apple-cinema-hd Den store pluggen er en DVI-plugg (DVI-D, single link), for videosignal fra Macen. Den lille pluggen lengst til venstre i bildet ditt er ikke HDMI, men en spesialplugg for strømtilførsel til skjermen, og den skal plugges inn i en ekstern strømforsyning som ser omtrent slik ut: Endret 5. september 2013 av Newton
Titanica Skrevet 6. september 2013 Forfatter Skrevet 6. september 2013 Jeg antar at det er en skjerm som ligner på denne: http://www.dinside.no/109809/23-apple-cinema-hd Den store pluggen er en DVI-plugg (DVI-D, single link), for videosignal fra Macen. Den lille pluggen lengst til venstre i bildet ditt er ikke HDMI, men en spesialplugg for strømtilførsel til skjermen, og den skal plugges inn i en ekstern strømforsyning som ser omtrent slik ut: Ah, nå falt alle bitene på plass. Da har de rett og slett glemt å sende med strømforsyningen. Tusen takk for hjelpa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå