Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Prøvde å installere Cooler Master Seidon 120M


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Jeg har kjøpt gaming pc og montert alle delene selv og alt har fungert, det jeg også bestilte var en Cooler Master Seidon 120M vannkjøling.

 

Først så brukte jeg CPU stock som fulgte med og da fungerer pc helt fint, alt er perfekt, men jeg har interresse for overklokking og dermed er ikke stock vifta nok til å holde cpu kald. Så da valgte jeg å montere CM Seidon 120M , men det som skjedde var at pc starta i 1-2sek også slå den seg av, også på, også av, lot den være sånn i 1min før jeg sa nok, det må være en feil.

 

Så har noen vært bort i det før ?

 

PC SPECS:

 

System Manufacturer MSI
System Model MS-7816
System Type x64-based PC
Processor Intel® Core i5-4670K CPU @ 3.40GHz, 3401 Mhz, 4 Core(s), 4 Logical Processor(s)
BIOS Version/Date American Megatrends Inc. V1.3, 06.06.2013

 

(Beklager skrivefeil)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Monterte kjølinga igjen igår kveld. Prøvde RS CMOS batteri men det funka ikke, tok ut RAM brikka her kom jeg lenger men det kom ikke noe bilde på skjermen, så jeg bytta tilbake til stockfan og i bios så er cpu på 99grader.

 

Velger å kjøpe nytt cpu vifte og ikke kjøre noen programmer på pc , cpu går til helvete hva enn jeg kjører

Lenke til kommentar

Fikk fikset det!!!!!!!!! Eneste ulempen er at jeg har bestilt 2 cpu vifter fra komplett og de har allerede sendt den jævla pakken haha.

 

Det som var feil var at jeg hadde kun koblet pumpa på cpu inntak, og vifta på systemfan, jeg tror det gjorde slik at CPU / hovedkortet trodde at det ikke var vifte til kjølinga, så det er mulig jeg har kjørt over cpu når jeg testa tidligere.

 

RAM var også et problem, jeg har måttet bytte plass flere ganger, virker som det er noe defekt, eller et eller annet, men fikk fikset det. Så er løst, håper det er til hjelp til andre som slet samme som meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...