Gå til innhold

styrketrening for 16åring


sk97

Anbefalte innlegg

hei, eg e som sagt 16 år og har begynt å trene styrke på trenings rommet som skolen tilbyr gratis :) lurer på hvor ofte eg kan trene? nå trener eg 3-4 ganger uken, er dette for mye? lurer og på hvilken mat eg bør spise for å bygge muskler? vurderer å kjøpe max mass for å øke muskelmasse seiden eg no e ganske liten, noen erfaring med dette? skriv gjerne tips til treninga rutine :) kan og si at eg ikkje har trent så mye rein styrke før men mye breakdance og kampsport, med tanke på restitusjon og lignende. takker for svar! :) kommer og til å legge ut litt før og etter bilder for å vise fremgang :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- 3-4 ganger i uken er ikke for mye, det er helt passe

- For å bygge muskler må man holde seg i kalorioverskudd, dvs spise flere kalorier enn det man forbrenner

- Man må også spise nok protein, altså rundt 2g protein per kg kroppsvekt. For eksempel, hvis du veier 70kg, så bør du ha: 70*2=140g protein per dag

- Spis maten du liker, bare pass på at du varierer kosten

- Finn deg et fullkroppsprogram / 2-splitt, bruk søkemotorer eller finn eldre tråder her på diskusjon.no. Velg det programmet du tror du klarer å være konsistent med

- Det viktigste er at du spiser nok mat, det er ikke nødvendig med "max mass". Men hvis du føler det er mer beleilig for deg å ta en weightgainer shake med "max mass", så funker det og

 

Hvis du ikke gidder å telle kalorier / proteiner, så er det greit. Bare pass på at du spiser nok proteinrik mat per dag, og samtidig spiser nok til at du vokser.

Lenke til kommentar

takker for svar :) å telle kalorier/protein er ikkje heilt nåke for meg, hehe. men eg prøve å spise så ofte og masse eg kan, men må nok bli flinkere til å spise bedre mat! no følge eg ikkje eit spesifikt treningsprogram men prøver å trene hele kroppen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...