Gå til innhold

Hvilket skjermkort bør en velge?


LOBOS

Anbefalte innlegg

Min sys pr dags dato er:

Hovedkort: Gigabyte GA-8INXP

Cpu: Norton P4 2.6 ghz

Ram: Pc3500 1024Mb

og .....

Skjermkort: ATI Radion 8500 LE

 

Ikke det beste skjermkortet nei.

 

Har sett på PowerColor Ati Radion 9800Pro til 3000, men hvet ikke helt da jeg ikke er så sikker på at ytelse forskjellen mellom mitt gamle LE kort og evt ny er stor nok til å være noen vits i dag.......

Bør jeg heller vente på lavere priser eller grunnet liten ytelse forskjell vente til bedre kort kommer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde du hatt et Ti4200 hadde jeg sagt klart vent. Men det kortet der er ikke mye å spare på... :wink: Hvis du er villig til å bruke pengene, er 9800 pro av en annen verden, du får per i dag nesten ikke bedre. Men prisen er jo stiv... Evt. er det mange som anbefaler 9600 pro, også.

 

Jeg er også på jakt etter et nytt skjermkort, men jeg venter til de nye XT kortene fra ATi dukker opp. De skal jo ikke være så mye dyrere, tror jeg, og forhåpentligvis kommer prisen til å falle noe på dagens kort.

Lenke til kommentar
Hadde du hatt et Ti4200 hadde jeg sagt klart vent. Men det kortet der er ikke mye å spare på...  Hvis du er villig til å bruke pengene, er 9800 pro av en annen verden, du får per i dag nesten ikke bedre. Men prisen er jo stiv... Evt. er det mange som anbefaler 9600 pro, også.  

 

8500LE er kanskje litt dårligere enn Ti4200, men det er ikke så mye. Så når du sier at det ikke er noe å spare på så sier du egentlig Ti4200 også ikke er noe å spare på.

 

Har sett på PowerColor Ati Radion 9800Pro til 3000, men hvet ikke helt da jeg ikke er så sikker på at ytelse forskjellen mellom mitt gamle LE kort og evt ny er stor nok til å være noen vits i dag.......  

Bør jeg heller vente på lavere priser eller grunnet liten ytelse forskjell vente til bedre kort kommer?

 

En kamerat av meg har Radeon 9000 og det holder til de fleste spillene, og 8500LE er MYE bedre enn 9000. Det er derimot STOR forskjell på f.eks 8500LE og 9800, og det vil du merke så fort du starter ett litt krevende spill. Du får selv avgjøre om ett nytt skjermkort er verdt pengene. Føler du at det du har holder, er det sikkert lurt å vente. Hvis du er ute etter 9800np eller 9800pro så sier det seg selv at det vil gå ned i pris når 9800XT kommer. Det er alikevel en stund til XT kommer, vil tippe de kommer litt før jul eller no (I Desember).

 

Men det blir en vurderingssak fra din side.

Lenke til kommentar
Hadde du hatt et Ti4200 hadde jeg sagt klart vent. Men det kortet der er ikke mye å spare på... :wink: Hvis du er villig til å bruke pengene, er 9800 pro av en annen verden, du får per i dag nesten ikke bedre. Men prisen er jo stiv... Evt. er det mange som anbefaler 9600 pro, også.

 

Jeg er også på jakt etter et nytt skjermkort, men jeg venter til de nye XT kortene fra ATi dukker opp. De skal jo ikke være så mye dyrere, tror jeg, og forhåpentligvis kommer prisen til å falle noe på dagens kort.

 

vent? hehe, bytter mitt 9700np med ett 9800pro nå jeg

Lenke til kommentar

Ok 9800pro er mye bedre enn 8500LE og ihenhold til pris ol er det der ikkeno vits å vente skjønner jeg..... Men

 

Kan noen fortelle meg om det er stor forskjell mellom:

*********************************************

 

PC R_9800pro XR98-C3L fra komplett

Core Speed 380 Memory Speed 674

Link: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=1&p=39664&s=fp

 

&

 

PC R_9800pro Supergold

Core Speed 400 Memory Speed 760

Link: http://www.power-color.com/r-9800.htm

Lenke til kommentar

Etter å ha sjekka noen andre online utenlandske US sider regner jeg med at SuperGold vill koste ca opptil +1000 kroner.

Da tatt pris forskjell mellom type 1 og type 2 på den siten og lagt til forskjellen mellom utenlansk US pris og Norsk ( +ca 400 kroner )

 

Start Link: http://www.power-color.com/wheretobuy.htm

 

 

Kort og godt ca 3700 til 4000 kroner for SuperGold i Norsk online butikk ,antar jeg, ikke at jeg har sett den til salgs noe sted. :-)

Lenke til kommentar
Etter å ha sjekka noen andre online utenlandske US sider regner jeg med at SuperGold vill koste ca opptil +1000 kroner.

Da tatt pris forskjell mellom type 1 og type 2 på den siten og lagt til forskjellen mellom utenlansk US pris og Norsk ( +ca 400 kroner )

 

Start Link: http://www.power-color.com/wheretobuy.htm

 

 

Kort og godt ca 3700 til 4000 kroner for SuperGold i Norsk online butikk ,antar jeg, ikke at jeg har sett den til salgs noe sted.  :-)

 

Hadde det vært meg, så hadde jeg ikke kjøpt det kortet. Ytelsesøkningen er for liten til å forsvare prisforskjellen. Det kortet til rett under 3000,- kan også klokkes litt, sikkert ikke like høyt som supergold, men tett opptil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...