Gå til innhold

Sette opp nettverk nr 2


Anbefalte innlegg

For tiden leier jeg bolig i et hus med svært dårlig internettkapasitet så jeg ser på muligheten for å skaffe mitt eget bredbåndabonnement.

 

Skal jeg det vil jeg imidlertid være avhengig av å kable meg rundt det oppsettet som allerede er her(jeg deler nett med huseierne pr i dag), noe som innebærer at jeg må bruke endel forgreiningskontakter. Vil dette kunne føre til noe trøbbel for meg eller huseiern? Redusert hastighet, utfall av nett...osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kapasiteten bestemmes av kapasiteten til sentralen du er tilknytte, linjelengde, tråddiameter, lengde på inntak, internkabling, osv.

 

Så lenge det er flere linjeføringer til husstanden skal det ikke være noe problem å ha to linjer til samme hus. Om det er flere linjeføringer til huset vil dette ikke påvirke kapasiteten til hver av deres linje. Linjene blir målt individuelt og får tildelt en egen port i DSLAMEN i sentralen. Om sentralen kjøres på makismal kapasitet vil dette kunne påvirke linjen, men da vil alle linjene knyttet til denne sentralen påvirkes og det er ikke så mye du kan gjøre med saken.

 

Om det er snakk om dekning og benyttelse av samme linje kan du sette opp ditt eget nettverk og benytte deg av roaming som vil gi deg en sømløs overgang mellom nettverkene og vil dekke et større område.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...