Gå til innhold

To mini PCIe kort i laptopen. Et for WLAN og et for bluetooth


Anbefalte innlegg

Hei. I min Toshiba Satellite A665 laptop så hadde jeg opprinnelig et bedritent Broadcom nettverkskort som også tok seg av bluetoothfunksjonen på maskinen. Etter å ha kranglet med denne maskinen lenge med enkelte trådløse nett så skiftet jeg kortet. Utenom det en maskin jeg alltid har vært strålende fornøyd med.

Så jeg kjøpte et Intel Centrino Ultimate N 6300 kort som jeg satte i. Og mine problemer forsvant. Skikkelig fornøyd med dette kortet. Kobler seg til lett som bare det.

Men dette kortet har ikke bluetoothfunksjon. Men denne laptopen har to mini PCIe slots. Så jeg har en slot til overs.

Men jeg har et Atheroskort fra en HP laptop jeg hadde en gang i tiden som jeg tenkte å sette i slik at jeg har to kort i maskinen. Slik at jeg kan bruke Intelkortet for WLAN og Atheroskortet for bluetooth.

Men problemet (eller kanskje ikke noe problem) er at jeg bruker jo maskinens WLAN antenner på det nye Intelkortet. Pleier sånne kombikort å bruke WLAN antennene til både WLAN og bluetooth? Eller fungerer bluetoothen uavhengig av eksterne antenner?

Det er litt essensielt å vite i og med at Atheroskortet følgelig ikke får noen eksterne antenner.

Konfigurasjonen vil bli som følger om planen min kan funke:
WLAN - Intel Centrino Ultimate N6300 kort.
Bluetooth - Atheros AR5BXB92 kort.

Systemet kjører Windows 7 Ultimate 64-bit. Norsk

Endret av type900
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...