Gå til innhold

Skal kjøpe mus, ny med PC gaming


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Jeg har nylig gått til innkjøp av min første gaming-PC, en Kompett i30 - Crazy edition.

 

I den anledning trenger jeg en ny mus, ment for gaming. Fordi jeg er helt ny med gaming vet jeg ikke hva slags mus jeg fortrekker og spør derfor om hjelp her.

 

Jeg er åpen for alt, men hadde tenkt meg en mus til en ca 500 kroner. Hvis du vet om en mus du mener passer godt til nybegynnere tar jeg gjerne i mot forslaget.

 

Tusen takk for all hjelp :-)

 

Edit: Da jeg skal bruke PCen hovedsakelig i stua(skal spille på TVen) så hadde jeg håpet på et trådløst alternativ. Finnes det noen gode mus'er med dette?

Endret av Hansy93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Kan anbefale denne musen:

http://www.dustinhome.no/product/5010639260/steelseries-sensei-raw-rubber-laser-mouse-usb/

 

Sammen med denne musematten:

http://www.dustinhome.no/product/5010153240/steelseries-qck/ (dersom du vil ha ekstra stor, kan jeg anbefale deg denne: http://www.dustinhome.no/product/5010125244/steelseries-qck-heavy/ Kan anbefale begge, da de er samme variant, bare litt større/mindre, og har eier begge variantene)

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Dersom du skal game FPS spill, er det anbefalt å bruke med ledning, det samme vil jeg egentlig si om de fleste angre spill sjangre også.

 

Men hvorfor ikke bare kjøpe seg en Xbox 360 kontroll? Det er jo topp til å spille med, på PC og.

Lenke til kommentar

Dersom du skal game FPS spill, er det anbefalt å bruke med ledning, det samme vil jeg egentlig si om de fleste angre spill sjangre også.

 

Men hvorfor ikke bare kjøpe seg en Xbox 360 kontroll? Det er jo topp til å spille med, på PC og.

 

 

Har jo spilt endel på PS3, og synes det er mer treffsikkerhet i en mus(det er det vel ingen tvil om). Skal jo hovedsakelig kjøpe PC for å spille BF 4.

 

Hva er grunnen til at du anbefaler kablet kontra trådlåst? :)

Lenke til kommentar

En Xbox 360 kontroll på pc ja? Det er noe av det verste jeg har hørt! En Xbox/ps3 kontroll bør du hold deg langt unna!!

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=771989 Razer har masse peiling på datamuser og vet hva vi gamere vil ha, så jeg villa ha godt får den. Ikke minst så ser den jo helt sykt kul ut :)

Kablet mus er mye bedre en trådløs, det er sykt stress å skifte batteri hele tiden!

Lenke til kommentar

En Xbox 360 kontroll på pc ja? Det er noe av det verste jeg har hørt! En Xbox/ps3 kontroll bør du hold deg langt unna!!

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=771989 Razer har masse peiling på datamuser og vet hva vi gamere vil ha, så jeg villa ha godt får den. Ikke minst så ser den jo helt sykt kul ut :)

Kablet mus er mye bedre en trådløs, det er sykt stress å skifte batteri hele tiden!

 

Dette har du åpenbart ikke peiling på, er mange spill du kommer godt ut av med en 360 kontroll over en mus, bilspill, flyspill, 3. persons spill osv osv osv.

 

Og TS, Sjekk ut

 

Logitech G400 / G5 / Mx518

Razer Deathadder

Razer Spectre II

 

Hvis du først skal spille på en TV kan du vel også spille med Trådløs mus, ikke rett optimalt for spill som BF4, men folk blir vant til de rareste ting >,,>

Lenke til kommentar

 

Hvis du først skal spille på en TV kan du vel også spille med Trådløs mus, ikke rett optimalt for spill som BF4, men folk blir vant til de rareste ting >,,>

 

Skal absolutt se på de i morgen tidlig.

 

For å kommentere utsagnet ditt om TV, så er jeg enig i at det ikke er optimalt, men er student og har ikke plass i leiligheten min til verken pult eller PCskjerm(og det å sette en PCskjerm på et lavt stuebord(samt ha tastatur pg mus på bordet) tror jeg vil drepe ryggen min :hm:

 

Hvis noen har smarte setups i stue, der en kan få en god sittestilling(og gamingstilling) i en gjennomsnittelig stue tar jeg gjerne i mot tips og råd! :) For personlig har jeg ingen ideer om hvordan jeg skal få dette til!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Er vel bare å kjøpe seg en god pult det. Jeg har selv min stasjonære i stuen, og det funker glimrende. Men dersom jeg skulle game med en TV, vill jeg gått for en xbox 360 kontroll.

 

 

En Xbox 360 kontroll på pc ja? Det er noe av det verste jeg har hørt! En Xbox/ps3 kontroll bør du hold deg langt unna!!

 

Har du i det hele tatt prøvd det? Jeg gamet selv med en PS3 kontroll når jeg spilte Fallout 3, og det funket toppen (det eneste som var problemet var at det emulerte en 360 kontroller, som er sååå mye bedre enn ps3 kontrollerne, mine hender er for store for PS3)!

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Er vel bare å kjøpe seg en god pult det. Jeg har selv min stasjonære i stuen, og det funker glimrende. Men dersom jeg skulle game med en TV, vill jeg gått for en xbox 360 kontroll.

 

 

 

Har du i det hele tatt prøvd det? Jeg gamet selv med en PS3 kontroll når jeg spilte Fallout 3, og det funket toppen!

Hehe, hadde det vært plass til en pult skulle jeg vært helt enig! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hehe, hadde det vært plass til en pult skulle jeg vært helt enig! :)

 

Ah, fikk ikke med meg det! Men da er det vel bare å bruke en kontroller til PCen, eller mus, alt etter hva du er mest komfortabel med.

 

Men jeg har ikke noen trådløse muser å anbefale, da jeg selv foretrekker med kabel.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

Ah, fikk ikke med meg det! Men da er det vel bare å bruke en kontroller til PCen, eller mus, alt etter hva du er mest komfortabel med.

 

Men jeg har ikke noen trådløse muser å anbefale, da jeg selv foretrekker med kabel.

Jeg tror jeg endte opp med Logitech G400, så ut som en god mus til en billig penge, så kan man jo heller oppgradere senere. :) Takk for hjelp!

 

Edit: Fant nå denne på Hardware.no . Hva sier dere om den, ser den noe bra ut?

Endret av Hansy93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...