m4r14 Skrevet 28. september 2003 Skrevet 28. september 2003 Har to PCer (desktop & laptop) som skal dele filer. Dvs laptopen skal ha tilgang til desktopens filer. PCene er koblet sammen med en nettverkskabel, har fungerende nettverkskort og kjører Windows XP Pro. XPs brannmur og Norton Internet Security er slått av. Jeg har kjørt nettverkswizarden på begge PCer: Network Tasks -> Create a new connection -> Set up an advanced connection ->... LAPTOP: -> Connect directly to another computer - Guest osv... DESKTOP: -> Accept incoming connections osv... Så når jeg prøver å koble til desktopen fra laptopen (Network Connections -> Direct -> "computer name" -> login), får jeg "Verifying user name and password" før følgende error popper opp: "Disconnected. Error 721: The remote computer did not respond." Nei vel, så den svarer ikke. For sikkerhets skyld pinger jeg i begge retninger (manuell IP-adresse) via Command Prompt og til min forbauselse er det svar å få begge steder. Jeg kan absolutt ingenting om dette her, noen som har forslag?
Tandamram Skrevet 29. september 2003 Skrevet 29. september 2003 Har du aktivert at maskinen skal kunne styres utenfra?
m4r14 Skrevet 29. september 2003 Forfatter Skrevet 29. september 2003 Mener du Remote Assistance? Nei, kanskje jeg prøver det neste gang. Takk for rådet. Det endte med at jeg tok Run->"[iP]". Da fikk jeg i det minste tilgang på Shared Folder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå