Gå til innhold

Xperia Active: SIM-kort er fjernet


Anbefalte innlegg

Sony Ericsson Xperia Active ST17i Android 4.0.4

 

Etter at jeg fikk nytt simkort fra Tele2 med bankid, har telefonen med jevne mellomrom kommet opp med feilmelding:

SIM-kort er fjernet
Det mobile nettverket forblir utilgjengelig til du starter på nytt med et 
gyldig SIM-kort.

Eneste mulighet er da å starte telefonen på nytt.

 

Jeg har fått et nytt kort fra Tele2, men det har samme problem. Oppholder jeg meg i Sverige kommer denne feilmeldingen ustanselig. Telefonen kan virke i en til to timer før feilmeldingen popper opp.

 

Jeg har re-flashet telefonen med siste oppdatering uten at det hjalp. Nytt kort fra tele2 løste heller ikke problemet.

 

Noen flere som har merket tilsvarende problem med nye simkort?

 

post-6474-0-78891100-1377419325_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jepp, jeg har akkurat samme problemet!! Jeg er OneCall-kunde og har Xperia Active, og fikk mitt SIM-kort nr.2 i dag i håp om at det skulle løse problemet.Det gjorde det ikke, og jeg blir sprø! Men har funnet ut at problemet oppstår når mobilen mister kontakt med en sender, så når jeg beveger meg i bil eller tog e.l.eller befinner meg på et sted med dårlig dekning, så er problemet større. Men jeg innser kanskje at eneste løsningen på problemet er å kjøpe ny mobil, noe jeg ikke hadde tenkt meg når jeg fikk bankID-på mobil i sommer. Dårlige greier altså! :( Har også versjon 4.0.4. Evt. be om å få et godt gammeldags SIM-kort UTEN bankID på mobil. Det virket iallefall knirkefritt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...