Gå til innhold

Trenger hjelp til å kjøpe gamer pc (14K-16K)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vi må begynne med er å kartlegge hva du har fra før av og hvor dine begrensninger er med tanke på erfaring med PCer. Skal du bygge den selv eller må den være ferdigmontert? Hvis du har en egenbygd fra før av, fortell hva den innholder så vi kan se hva som kan gjennbrukes. Hvilket OS har du nå, og eventuelt har du installasjonsmuligheter for dette, og klarer du å gjøre denne jobben selv, eller må du ha hjelp til den. Viktig at du er grundig her i forarbeide sånn at vi kan hjelpe deg best mulig med å tyne mest ut av de kronene du har. Hva slags spill skal du spille er også viktig, med tanke på hva bruksområdet er og hva det trengs å legges vekt på med tanke på hardware.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke bruke noe av det jeg har fra før, så her skal alt være nytt :)

 

Jeg har veldig lite erfaring med å bygge selv, så jeg vurderer en ferdigbygget fra komplett.

Men om jeg får mer for pengene ved å bygge selv, kan jeg gjøre det også!

 

Type spill jeg spiller/skal spille er BF4, Far Cry 3, Hitman, Arma, Crysis, Skyrim, de nyeste simulator spillene, formel 1... Ja, det meste i grunn :)

Lenke til kommentar

Under her er mitt grovforslag til ett oppsett, det kommer til ca 15k på komplett, men du kan kanskje tyne noen Kr mer ved å handle rundt omkring osv. Uansett her har du et greit forslag som gir deg muligheter til å utvide i framtiden og samt OC med enkelhet.

 

 

 

 

15kforslag_zps2534392f.gif

Mitt forslag er å bytte SSD med 250GB, og bytte GPU til GTX 780.

Lenke til kommentar

Anbefaler å bygge selv. Du får mer for pengene, og det er faktisk veldig gøy og lærerikt.

 

Finnes masse av youtube videoer som tar for seg hvordan man bygger den sammen, og det er ikke veldig vanskelig.

 

Med tanke på at det er en gamermaskin så klarer du deg fint med 8gb minne og en i5-4670k. GTX 780 er rett og slett det kraftigste singel GPU kortet du finner (som ikke er hinsides priset - ref GTX Titan).

 

Om du vil ha noe ferdig fra feks komplett så er dette en alright greie:

https://www.diskusjon.no/uploads/monthly_08_2013/post-24279-0-82019500-1377011839.png

 

Her er mitt forslag fra dustinhome.no i løse deler, til 2.000 kr mindre og samme ytelse:

post-24279-0-15573800-1377094283_thumb.png

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Jeg har veldig lite erfaring med å bygge selv, så jeg vurderer en ferdigbygget fra komplett.

Men om jeg får mer for pengene ved å bygge selv, kan jeg gjøre det også!

Selvfølgelig har du lite erfaring om du ikke prøver, finnes da bare en løsning om man skal få erfaring. Bygg selv.

 

Er du ute etter en stille, bråkete, stor, liten PC? Har du noen kabinetter du foretrekker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...