Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg et digitalkamera snart og lurer på hva jeg skal kjøpe. Har ikke så mye peiling må men går på medielinja så regner med at jeg lærer mye mer snart.

 

Har sett på Fuji s5000 men det er så mange forskjellige meninger om dette kameraet. På dette kamera er det jo bare litt over 3 Mp, men er denne CCD funksjonen noe tess? Bruker en god del store bilder i utskrift på skolen. Har også sett litt på s 3000 men er lit redd for å kjøpe dette siden testene av forjengerene er så dårlige.

 

Er det noe annet jeg heller burde kjøpe? Kunne tenke meg et kamera med mulighet til mange manuelle innstilinger og minst 3mp. Utsende teller jo også litt. er det lurt og vente til f. eks. rundt juletider med å kjøpe et kamera?

 

Jeg trenger litt veiledning så noen pliis hjelp meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp et kamera med blitssko og utbyggingsmuligheter.

 

I den rimelige klassen finner du to kamera som etter min mening er svært bra, nemlig Canon G3 (5000,-) og Olympus Camedia C-5050 (6000,-)

 

Jo lengere man venter, desto billigere og bedre blir digitale kamera, men man skal jo nyte sine hobbyer mens man lever.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare slenge inn Sony V1 i vurderingen din. Sjekk litt tester på det kameraet, og se om det ikke kan vurderes.

 

Problemet med C5050 er utrolig dårlige responstider (men i dag ble jo C5060 lansert).

 

S5000 synes jeg ikke tar noe bra bilder. Synes bildene får en slags tegneserieeffekt. Kornete med andre ord. Ville heller vurdert S7000 når det kommer en test av det.

Lenke til kommentar

At det er dritt er vel litt sterkt, men jeg liker ikke bildene det produserer.

 

Men det blir vel smak og behag, og ikke minst hvilke krav man setter og hvilken pris man er villig til å betale.

 

Jeg har derimot større forhåpninger til det nye S7000, men det har jeg ikke sett noen tester på enda.

Lenke til kommentar

Tja, tråler du bruktmarkedet her og på foto.no så dukker det kanskje opp noe du liker, hvis du ikke absolutt MÅ ha det nyeste på markedet da.

 

Så faktisk et speilreflekskamera med div. utstyr som var til salgs for hbo 5000. Olympus E1 tror jeg det het...

 

Selv så fikk jeg tak i et Nikon Coolpix 5700 i går, for 7500,- Fikk med 512MB minnekort, ekstra oppladbart batteri og bæreveske. Kameraet har 5MPix og 8x optisk zoom... Gleder meg til jeg får det :)

Lenke til kommentar

S5000 synes jeg ikke tar noe bra bilder. Synes bildene får en slags tegneserieeffekt. Kornete med andre ord. Ville heller vurdert S7000 når det kommer en test av det.

 

Tegneserieeffekten er sikkert fujis velkjente 'alt for kraftige komprimering' som kommer til syne.

 

Det som bekymrer meg med S5000 er at det ikke er valg for

'fin' komprimering.

 

Håpet er at man kan ta bildene i CCD-råformat og så velge kompresjon

ved nedlasting til PC, og at dette er så strømlinjeformet at kameraet

er brukendes.

 

Hvis ikke har Fuji greid å ruinere et ellers utrolig spennende kamera ;(

(Helt sikkert for ikke å ta marked fra dyrere modeller)

Måtte de da råtne i analogfotoverdenen for alltid!

Lenke til kommentar
Tror nok at s5000 er det beste 10x zoom kameraet på marktedet nå.

 

Tror kanskje olympus sine kamera i 700 serien kan være bedre på ting

som bildestøy og manuell kontroll.

 

Men de er dyrere og større enn S5000. Det betyr en del!

 

Bildestøy hos Super CCD utarter seg litt annerledes enn

hos andre, synes jeg. Det er mer snakk om støy i fargeverdien,

ikke i intensiteten. Akkurat som om det er litt kornet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...