Gå til innhold

Sol og varme i februar


Anbefalte innlegg

Familen vurderer en tur til varmere strøk i tidlig i februer.

Rund dag bestemmer tidspunktet og sykdom bestemmer at det blir utreise fra Bergen og absolutt ikke mellomlanding i Oslo.

 

Bare strand blir fort litt kjedelig.

Uteliv begrenser seg til spisesteder og pub.

Litt byvandring er helt OK.

 

Tar gjerne innspill på reisemål.

 

Tar gjerne kommentrer på hvilken av Kanariøyene som er å foretrekke. (Hit går det direktefly.)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle akkurat til å anbefale Canariøyene. Nå har jeg vært på Gran Canaria(Puerto Rico) 5 ganger, og jeg stortrives der. Du har strand i tillegg til at du har mulighet til å gå til Amadores, som er en enda finere strand rundt bukta. Ca midt i Puerto Rico er det et "ute-senter". Det er det noen butikker(både klær og mindre spennende ting) og ganske så mange pubber. Det er her flesteparten går på kvelden for å spise etc. (Anbefaler Kina-buffè, det er flere av de der. Spis hva du vil for 7/8 Euro, og meget godt!)

Det er også rikelig med buss/taximuligheter til å reise til andre småsteder eller større steder som Las Palmas, eller hvis du er litt mer interessert i det lokale er det mange muligheter til å leie bil å kjøre selv. Kjører man litt oppover i fjellene, er det veldig flott da det er mer lokalt med små landsbyer, gamle kirker og en natur som minner mer og mer om norsk natur jo lengre du kommer.
Det er også et trygt sted, mange minibanker og infokiosker.

Og tro meg, selvom det er veldig turistbasert er det faktisk ikke mye støy. Jeg kan egentlig ikke fordra turistbomba plasser med masse festing og rølp, da jeg er mest opptatt av at ferie skal være avslapning. Men Puerto Rico er faktisk veldig bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...