Gå til innhold

Havørn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.<br>

Flott positur, perfekt eksponering, fenomenal skarphet / dybdeskarphet og usedvanlig vakre farger, - kort sagt:<br>

Et mesterstykke av et bilde !<br>

Hvordan i all verden får du det til ?<br><br>

Vennlig hilsen<br>

Albert Andersson.

 

Tusen takk til alle sammen for hyggelige tilbakemeldinger.

Til Albert.; eksonering og de andre tingene du nevner har jo med øvelse å gjøre. Men det er en ting som lett kan gå galt, og det er fokus. Det er uhyre viktig at fokuset sitter 100% for å få et godt bilde. Jo høyere oppløsning kameraet her, jo viktigere er at fokuset sitter rett. Og på mennesker og dyr skal det sitte i øyet.

Dette viste du nokk fra før. Men det er jo andre som leser og lærer i dette forumet. Det har i hvertal jeg gjort.

Lenke til kommentar

Ja dette er også fra ørnereservatet. Ja, du får reise dit! Tror det hadde vært mitt i blinken for en slik fuglevenn som deg. :)

 

Tenkte på ørnereservatet når jeg så bildene dine. Jeg er enig i at det et flott sted å reise for alle fugleinteresserte. Det er også et flott sted å besøke for oss som ikke er det.

 

Men jeg ser at dere fuglefotografer har en fordel - det blir bedre bilder da :)

Lenke til kommentar

Tenkte på ørnereservatet når jeg så bildene dine. Jeg er enig i at det et flott sted å reise for alle fugleinteresserte. Det er også et flott sted å besøke for oss som ikke er det.

 

Men jeg ser at dere fuglefotografer har en fordel - det blir bedre bilder da :)

Takk for hyggelig komentar tomsi. Det er nå slik at jo mer bilder man tar, jo bedre blir man til å ta bilder. Så det er nokk utfordringen til oss alle, å finne objekter som er atraktive. Uansett om man er lanskaps, arkitektur, portrett eller fugle-fotograf.

 

Personlig kan jeg slite med å finne objekter som er fengede nokk. Har en mistanke om at jeg ikke er den eneste som sliter med det. For jeg ser av og til at det er bilder her inne som ikke blir komentert i det hele tatt. Bilder som er helt på høyde teknisk. Kanskje det er at objektet er for vanlig, og derfor blir kjedelig. Eller om det er det, at vi blir så bombardert med fantastiske stillbilder og film, at terskelen for hva som vekker vår innteresse blir høyer og høyer?

Lenke til kommentar

Ja, du har helt rett i at øvelse gjør mester. Og søken etter nye attraktive motiver stopper vel aldri.

 

Jeg har også fundert en del på hvorfor det er såpass lite med kommentarer her. Jeg tror det kan ha med det å gjøre at det er mange her som holder på med sine ting, og føler at de ikke har noe å si (eller bidra med) når de ser bilder tatt av ting de ikke er opptatt av, eller man bruker en stil som ikke interesser. Og ettersom så mange er på Facebook, så er det kanskje kun en like knapp de klarer å trykke på :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...