Gå til innhold

Temp med Swiftec MCW462


Format_C

Anbefalte innlegg

Har følgende oppsett:

Chieftec Dragon

AMD 1333AYHJA-Y@1460-1606 v/+0-0,2v

EPoX 8K7A+

Crusial 256 cl2,5

Swiftec MCW462B, Hayden 676 radiator med 2x80+92 vifter, Eheim 1024 og 4,5+ liters vanntank.

 

Kan bare glemme å kjøre 1606+/0,2v for når vannet har sirkulert og passerer 40 grader så blir CPU ustabil. Holder under 40 load ved 1460(FSB=146)og def. Spenning.

 

Noen andre med dette utstyret der ute?

Hvilke resultater får dere?

Vil dette greie å kjøle ned en 170w++ peltier?

 

Format_C

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Format_C på 2002-02-15 07:50 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Har Swiftec MCW462BTEC

Hayden 676 radiator med 2x120mm enermax justerbar

Eheim 1048 3l tank

Chieftec servertower Leufken peltier element, 156 Watt

 

Når vannett er oppvarmet har jeg en idle temp på 10

grader, 28 max load.

kommer ikke høyere enn 1606 med fsb153x10,5

vanntemp ligger på rundt 34 grader etter 2 timers stress.

har ikke testet ut noen andre spenninger enda

 

Om den klarer å kjøle ned en 170w peltier, ja tror det men det kommer litt ann på kjøleevnen til radiatoren.

syntes tempen din på vannet var rimelig høy, dårlig sirkulasjon av luft kansje?

 

Asus a7m266

Amd tb 1400@1606 fsb 153x10,5

Lenke til kommentar

Hmmm, ja luftsirkulasjonen kunne nok vært bedre men allikevel. Mulig viftene ikke strekker til (selv om de bråker hemningsløst) Radiatoren er plassert i toppen (under plata)med viftene over som blåser ned. Vanntanken i plexiglass står i bunnen. Toweret står nå uten sidedeksler og har ikke sirkulasjonsvifter.

 

Om du gidder å hjelpe meg å "synse" litt så poster jeg et bilde når jeg kommer hjem.

 

Det letteste er å sammenligne med en som har samme komponenter, helst i samme tower uten peltier, for så å evt. finne det svake punktet hos meg.

 

Er det i det hele tatt mulig med mine komponenter å holde tempen godt under de 40 ved 1606/+0,2-0,3 volt?

Lenke til kommentar

Hei jeg har samme opplegget som deg deg, uten peltier. Radiatoren har jeg plassert i toppen utenfor kassen med to 120mm enermaxvifter montert under. disse suger luften gjennom radiatoren istedenfor å presse (Brukte guiden som er oppgitt på microplex`s hjemmeside). Bruker ikke vantank, da eheimpumpa laget mye varme(temp sank med 3 grader etter at jeg tok bort denne) Ellers har jeg 2*80mm+3*120mm enermax vifter i kabinettet, Disse kjører jeg på minmal hastighet ved hjelp av pcmods rheobus :grin: (til og med crystal orbèn )

CPU = 35-37 grader. (romtemp. 21-22

Denne temperaturen er tatt fra mbm5 og denne er jo ikke helt til å stole på. Det kan godt hende at din temperatur også er lavere dersom du måler den via Bios/MBM5 o.l

Jeg kan godt maile deg bilder av kabinettet og oppsettet om du ønsker det.

Lenke til kommentar

Heisann.

Ja bilde hadde vært supert.

Hmm, bygger ny tank nå, kanskje jeg burdte legge pumpa på utsiden istedet. Uansett så skulle jeg ha kjøpt 120x120 vifter, men må vente litt (kroner vettu), mor er IKKE glad for PC utgiftene jeg har hatt de siste månedene.

 

Sender bilde etterpå.

Lenke til kommentar

jeg har den første versjonen av vannblokken(den som er blank) som jeg har moddet med større koblinger i tillegg til:

 

asus a7v266e

tbird 1200_axiar

eheim 1048

opel varmeapp.reg.(nytt!!)

pabst 120mm

innovatek vanntank(dyr og dårlig!!!!!)

 

Problemet med swiftech er det forbanna drittdårlige festesystemet. Jeg får forskjellige tempraturer for hver gang jeg monterer det, og mistenker at der er dårlig kontakt med cpu'n. "washer'ne" (plastskivene) passet ikke til hk'et mitt men jeg skjærte litt av de slik at høyden ble riktig. tempen ligger på 42c i idle. Men da er viften tilnermet lydløs. Må innrømme at jeg ble litt skuffet(understatement). Særlig når jeg skulle ta vannblokken av hk'et. Plastmutteren klarer ikke å holde igjen, slik at man bare skrur i løse luften. Da er det bare å tappe ut vannet, koble av slanger og skru ut hovedkortet. Det er jo som dere sikkert vet DRITTKJEDELIG.

 

Den eneste riktige festemåten blir den hvor du har 1 skru på toppen med "momentsperre". Da får du hele tiden riktig trykkpunkt.

 

Det er ikke dyrt å bytte koblingene til noen som er større. Mail meg de som er interessert

 

jkh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...