Gå til innhold

en ny tråd med hjelp til kjøp PC rundt 15k nå


Anbefalte innlegg

https://prisguiden.no/liste/142885

 

Har tenkt lenge på å oppgradere min gamle maskin, men da den var bikket 10 år så går jeg for en ny.

Har gått for 1150 socket. men vurdrer om jeg skal bytte til 2011.

Det er viktig at jeg kan oppgradere den i årene som kommer.

 

Cooler Master Storm Stryker

EVGA GeForce GTX 780 3GB Superclocked w/ ACX

Intel Core i5 4670K

Cooler Master Hyper 212 Evo

Asus Z87-A

Corsair Vengeance Pro 2x8 GB DDR3-1866MHz CL9

Samsung SSD 840 Pro Series 256GB

XFX ProSeries Black Edition 850W

Microsoft Windows 8 64-bit Norsk OEM

Asus BW-14D1XT (usikker om jeg kjøper eller bare setter inn en gammel dvd brenner, har ingen blu ray enhet pr i dag)

APC Back-UPS ES 700VA

 

Jeg er fleksibel på pris, men føler at det er bedre å heller oppgradere over tid enn å gå for en top modell i dag.

 

Det blir mest spilling, de viktigste for meg nå er Starcraft 2, LOL, FM, simcity og civilization. Men blir nok å dra igang med noen MMO's fremover.

Jeg har en tedens til å kjøre flere programmer, og ønsker mulighet til å filme mens jeg spiller.

Jeg vet at Ram'en er overkill, men håper å slippe å oppgradere dem med det første.

 

Jeg vurderer å gå ned til GTX 770, da jeg er usikker på om det virkelig er verdt pengene å gå for 780.

PSU'en er såpass stor for å slippe å skifte når jeg oppgraderer cpu og setter inn sli. Men vurderer om jeg heller skal gå for en mindre og rimeligere psu nå å heller ta høyde for å oppgradere den ved behov.

Har lest mye bra om XFX black series men tar imot råd for andre merker.

 

Kjørte på med Asus Z87-A for å spare litt i forhold til bedre kort. Blir heller å anskaffe meg et Aksesspunkt/router til å koble meg på wifi.

 

Jeg blir nok ikke å legge inn vannkjøling med det første.

 

Kabinettet er jeg mer usikker på, det viktigste for meg er god luft flyt, støv filtre, mulighet å bruke flere typer hovedkort og ønsker god plass for fremtidig hardware samt har et par disker liggende (derav bare SSD i handle listen).

 

Veldig usikker på valg av cpu kjøler, vet bare at noen kjølere trenger lp rams

Endret av Magxx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...