Gå til innhold

Hjelp ved kjøp av headsett


Anbefalte innlegg

Hei, har lyst til å virkelig nyte musikken jeg hører på.

Har i en lengre periode lett etter et headsett som kunne vært optimalt for meg.

Har lite teknisk kunnskap angående headsett, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gå for.

 

En annen ting er at jeg har svært følsomme ører. Skal ikke mye til tor at et headsett er ubrukelig pga. manglende komfort.

Av headsett som jeg syns er behagelige: Razer Carcharias (har for meg den ultimate komfort), or Steelseries V2. (Presser litt men går bra)

Av headsett jeg ikke kunne bruke: Logitech G35. (presset for mye, fikk vondt i ørene, samme med Razer Tiamat.

 

Ut ifra dette, ser dere sikkert at jeg bare har hatt gaming-headsett.

Hvis noen vet om et headsett med klokker som ligner på carcharias, bare rop ut! Samme gjelder hvis dere har anbefalinger på headsett med STORE, over-ear klokker.

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, uten at det kanskje sikter på deg, så kan jeg anbefale Sony MDR-1R på det beste. De er ikke "gamer" hodetelefoner på noen måte, men de er superkomfortable (virker som vi har samme krav til ørekomfort), veldig god lyd (de beste jeg har eid (er ikke noe hi-fi purist)) samt lettdrevne, så du kan bruke de til mobil etc. uten problemer.

 

Jeg kjøpte de opprinnelig til bruk med mobilen (har kjøpt MDR-1RBT som er bluetooth versjonen (men som har avtagbar mini-jack kabel)), men de har nå erstattet all bruk jeg har på PC'en. De er fantastisk i alt av spill (spesielt FPS), og jeg tar meg i å se filmer og tv-serier med de hele tiden. De har veldig, veldig god "directional audio". Det er utrolig enkelt å høre hvor folk kommer fra, så enkelt at jeg jevnlig blir anklaget for å bruke wallhacks nå...

 

Den passive lyddempingen er god nok til at alt av normal støy rundt meg drukner, så jeg sitter i min egen lille verden. Av lydnivå, så spiller de rent langt forbi hva jeg vil anse som komfortabelt lydnivå, og de spiller klart selv på laveste volum. Alt i alt er jeg personlig veldig fornøyd med disse. Eneste jeg har gjort er at jeg har montert en mikrofon på de, som jeg hurtig kan ta av og på, slik at jeg har ett 'headset'.

 

De koster litt (vanlig, trådet versjon ligger på rundt 1600kr), men i mine øyne er de verdt det. Om du bor i hovedstaden kan du teste de i butikk, det får jeg ikke gjort her i Bergen.

 

Som nevnt, jeg er ikke noe hi-fi purist, så jeg er ikke noen ekspert på området. Men til mitt bruk, så er de nå blitt nummer en, og jeg forstår veldig godt hvorfor folk bruker på tusenvis av kroner på hodetelefoner.

Endret av Halsoy
Lenke til kommentar

Vel, uten at det kanskje sikter på deg, så kan jeg anbefale Sony MDR-1R på det beste. De er ikke "gamer" hodetelefoner på noen måte, men de er superkomfortable (virker som vi har samme krav til ørekomfort), veldig god lyd (de beste jeg har eid (er ikke noe hi-fi purist)) samt lettdrevne, så du kan bruke de til mobil etc. uten problemer.

 

Hei, takker for flott og utfyllende svar.

Headsettet så (og hørtes) bra ut.

Synd at jeg ikke har mulighet til å teste det noen sted, for det er surt å bruke neste 2000 kr på et headset, for så å måtte sendte det inn igjenn (Henviser til Razer Tiamat ovenfor).

 

Til dere andre "hjelpere" må jeg si at dette skal være et generellt headsett, som skal brukes til film/serier, spill, og hovedsakelig musikk. Headsettet trenger ikke å være portabelt, da det skal brukes ved en pc, og ikke til mobil, PSP etc.

Angående pris vil jeg helst ikke bruke mer en 1500, pluss minus noen 100-lapper.

Lenke til kommentar

Hvilken prisklasse ser du etter?

Skal du forsatt game?

Hvor viktig er god positional audio, til f.esk FPS spill?

Hvilken type musikk hører du på?

Trenger du masse bass?

Har du mulighet til å kjøpe hodetelefoner istedet for headset?

 

1500, pluss minus noen 100-lapper

Ja, men er ikke ute etter et definitivt gamer-headsett.

Ikke viktig, spiller minimalt fps multiplayer.

Det aller meste, men generellt alt innenfor Hip-Hop og eletronica (drum and bass, trance, hardstyle, alt.)

Vil ha god bass. ikke noe bass overkill.

Med hodetelefoner, mener du da uten mic? For mic er jeg nøytral til, har ingen ting å si om den er der eller ikke.

Lenke til kommentar

1500, pluss minus noen 100-lapper

Ja, men er ikke ute etter et definitivt gamer-headsett.

Ikke viktig, spiller minimalt fps multiplayer.

Det aller meste, men generellt alt innenfor Hip-Hop og eletronica (drum and bass, trance, hardstyle, alt.)

Vil ha god bass. ikke noe bass overkill.

Med hodetelefoner, mener du da uten mic? For mic er jeg nøytral til, har ingen ting å si om den er der eller ikke.

Jeg hadde holdt meg unna gamer-headset hadde jeg vært deg.

Hva med å ta en titt på Beyerdynamic DT770?

Lenke til kommentar

Jeg hadde holdt meg unna gamer-headset hadde jeg vært deg.

Hva med å ta en titt på Beyerdynamic DT770?

 

Skrev ovenfor at dette skulle være et mer eller mindre all-around headset, med prioritert bruk til musikk.

Beyerdynamic DT770 så interessant ut, fått gode resultater og hadde en meget overkommelig pris.

Men skal vente litt til flere forumbrukere (forhåpentligvis) kommer med flere anbefalinger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...