Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Passe stor førstebil, ca. 50k


Anbefalte innlegg

Hei! Skal endelig kjøpe min første bil, og har nylig funnet ut at det er et sant hellvette. Er over middels bilinteressert, så noe kjedelig avensis/corolla faller ikke helt i smak. (Prøvde forresten en -01 corolla for en liten stund siden, og må si at girkassa var helt forferdelig, vet ikke om dette var et enkelttilfelle, eller om alle corollaene fra den perioden hadde en ekkel girkasse).

 

Er altså ute etter en "passe" stor bil, det betyr en bil som kan ta tre-fire personer uten mye skvising. I tillegg bør det være plass til ski og en del annet utstyr.

 

Har sett mye og lenge på det meste, og sikter meg for tiden inn på enten BMW 3-Serie (99-02), MB C-klasse (01-02) eller Subaru Impreza (97-03). (Alle stasjonsvogner). Bor et stykke opp i nord, så Subaruen har en fordel pga. sine vinteregenskaper(4WD), men BMW og MB ligger vel en del foran på kjørekomfort og drivstofføkonomi?

 

Vil jo selvfølgelig ha en driftsikker bil, og har jo selvfølgelig ingen erfaring med noen av merkene. Hører at MB har en del dyrere deler enn andre, og japanske biler generelt er mer driftsikre? Jeg har tatt dette med en klype salt, ettersom MB og BMW også er kjent som meget driftsikre biler. (Mange MB'er som går som taxi bl.a.)

 

Noen som har innspill og forslag til biler (evt. Andre enn nevnt ovenfor), så blir dette stort satt pris på. Om bilen står i Troms/Finnmark er dette ett pluss...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et par venner som har Mercedes, og det er absolutt ikke å anbefale i den prisklassen. Mercedes er plaget med rust helt opp til 06/07 modellene.

BMW 320 E36 er en veldig god bil rent komfortmessig. Sitter som et skudd på veien og er veldig artig men bruker en god del drivstoff.

E46 har jeg stortsett bare hatt dårlige erfaringer med. Etter min mening føles det ut som man sitter alt for lavt, kjørekomforten er ikke det den burde være, og selv 2 litern føles slapp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

http://www.finn.no/finn/car/used/result?PRICE_FROM=&sort=3&page=1&areaId=20020&areaId=20019&PRICE_TO=50000

 

Var ikke fryktelig mye spennende må jeg si og det meste hadde høy km. stand (mulig det er vanligere i nord med at bilen er kjørt over 250k?) .

 

Av de jeg så, kan vel Passat og V70 nevnes som større biler som likevel er (litt) premium og som ikke er nevnt tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...