Gå til innhold

Business på nett. Egen ptc side!


Groffse

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har, som mange andre, hørt og prøvd å tjene penger på såkalte "paid to click"-sider. Det er relativt dårlig betalt når du må dele fingeren din i 100 deler for å kunne telle opp hvor mye penger du har tjent på en dag. Derfor har jeg tenkt litt på å starte min egen nettside, og tenkte jeg kunne lufte ideen min.

 

Utgifter:

 

- GEN4 Script: 89 $

- Domene: 20 $ hvert år

- Hosting: 25 $ hver måned

- Paypal: 5 $ hver måned (samt prosenter av fortjeneste)

- Eget Design: 100 $

- Reklame på andre nettsider: 400 $

- Reklame på egen nettside: 250 $

 

Disse utgiftene vil såklart variere, men det er en pekepinn.

Reklameutgiftene er kalkulert ut etter 2 ptc-sider sine priser. For 400 $ får en ca 60000 klikk. Bortimot unike.

Angående design har jeg virkelig ikke peiling, men har sett flere som tilbyr å dekorere en nettside for 100 $. Kvaliteten vet jeg ikke noe om.

 

Inntekter:

 

- Salg av abonnementer (bronse, sølv, gull osv.)

- Lotterier (følger med i GEN4 scriptet)

- Reklame (ptc, ptv, ptsu, bannere und zu weiter)

 

Hovedinntekten ligger i reklame slaget. La oss si at vi tar 100 $ for 5.000 klikk. Det vil si at hvert klikk koster 0.02 $. Brukeren for kreditert 0.01 $ for hvert klikk. Da er 50 $ tjent. I starten tenker jeg å la kjøp av klikk være ekstremt billig for å få flere til å kjøpe reklame. F.eks. ved å la 100 $ gir 9.000 klikk. Det samme gjelder "paid to sign up", og "paid to video".

 

Andre inntekte er jackpot-spill som er integrert i scriptet, bannere og tredjeparts annonser som adfly. En kan også bruke egen reklame for å skaffe seg "referals" for andre ptc-sider o.l.

 

Utgiftene for de to første månedene vil være ca:

1. Måned: 889 $

2. måned: 30 $

 

Dette her er bare tanker jeg har gått og hatt i hodet. Det er sikkert masse jeg ikke har tenkt på, og ikke vet om. Tror du det er mulig å lage fortjeneste ut av det her, eller er det skivebom deluxe? :)

 

Mvh

 

Håkon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...