Gå til innhold

Anmeldelse: Cloudberry Kingdom (PS3, Vita, WiiU, Windows, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har vært mye sutring fra Gamers anmeldelser angående vanskelighetsgrad i det siste, noe som er en uting. At et spill er vanskelig gjør det ikke dårlig med mindre spillet er urettferdig eller at det har dårlige kontroller. Synes ikke denne anmeldelsen forklarer spesielt godt om det er tilfellet, så om det faktisk er sånn, så burde det forklares bedre.

 

Høy vanskelighetsgrad burde trekke en karakter opp, og ikke ned, med tanke på at AAA-spill i dag kan spilles av en blind bestemor mens hun står på hodet. Det er i alle fall frustrerende og ikke særlig gøy. Tror aldri jeg har sett en Gameranmelder trekke et spill i karakter fordi det er for lett. Mulig om det hadde vært et indie-spill.

 

Men når man ser på hva Gamers anmeldere liker best i løpet av året, så er det kanskje forståelig at vanskelige spill får pes. Jeg lurer på hva et spill som Ghosts 'n Goblins hadde fått om det kom ut i dag. Et sted mellom 1 og 4?

 

PS: Ros til anmelderen av Rogue Legacy for å ikke trekke for vanskelighetsgrad.

Endret av radiohodet
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det har vært mye sutring fra Gamers anmeldelser angående vanskelighetsgrad i det siste, noe som er en uting. At et spill er vanskelig gjør det ikke dårlig med mindre spillet er urettferdig eller at det har dårlige kontroller. Synes ikke denne anmeldelsen forklarer spesielt godt om det er tilfellet, så om det faktisk er sånn, så burde det forklares bedre.

 

Høy vanskelighetsgrad burde trekke en karakter opp, og ikke ned, med tanke på at AAA-spill i dag kan spilles av en blind bestemor mens hun står på hodet. Det er i alle fall frustrerende og ikke særlig gøy. Tror aldri jeg har sett en Gameranmelder trekke et spill i karakter fordi det er for lett. Mulig om det hadde vært et indie-spill.

 

Men når man ser på hva Gamers anmeldere liker best i løpet av året, så er det kanskje forståelig at vanskelige spill får pes. Jeg lurer på hva et spill som Ghosts 'n Goblins hadde fått om det kom ut i dag. Et sted mellom 1 og 4?

 

PS: Ros til anmelderen av Rogue Legacy for å ikke trekke for vanskelighetsgrad.

 

Kan ikke akkurat si meg enig i at høy vanskelighetsgrad = et bedre spill, selv om kanskje salgstallene til Dark Souls og Demon's Souls stirrer meg rett i fjeset.

 

Når jeg anmelder spill går jeg ut fra ett spørsmål: "Er dette en morsom og givende opplevelse?" Deretter forsøker jeg å svare ja eller nei,og jobbe ut detaljene derfra. Noen ganger er høy vanskelighetsgrad en positiv faktor, andre ganger en negativ. Xcom: Enemy Unknown var et av favorittene mine fra i fjor nettopp fordi det var utfordrende (liker det bedre enn "vanskelig"), men noen spill vil få en litt nedsatt karakter hvis opplevelsen er mer frustrerende enn morsom.

 

Super Meat Boy var absolutt en utfordring å spille gjennom, men det hadde likevel en utrolig kul selvrefleksiv stil og ikke minst en hurtighet i gameplayet som gjorde at jeg kunne se vekk fra den ganske høye vanskelighetsgraden. Cloudberry Kingdom mangler blant annet dette, og det burde nok kommet bedre fram i anmeldelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...