Gå til innhold

Venteliste medisin, samordna opptak


karlsa

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Etter hovedopptaket kom jeg inn på medisinstudiet i Bergen, men står fortsatt på venteliste for å komme inn i Oslo. Jeg har satset på og har fortsatt et lite håp om å komme inn på vårsemesteret, der jeg nå står på venteliste som nummer 9, etter suppleringsopptaket. Hva er sannsynligheten for at jeg kommer inn? Noen som har en formening om det?

 

Tenker at siden det er start på vårsemesteret, at noen kanskje takker nei, fordi de får tilbud fra høsten av. Krysser fingre og tær for at noen takker nei! :) Jeg vil så gjerne komme inn i Oslo! :huh:

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Etter hovedopptaket kom jeg inn på medisinstudiet i Bergen, men står fortsatt på venteliste for å komme inn i Oslo. Jeg har satset på og har fortsatt et lite håp om å komme inn på vårsemesteret, der jeg nå står på venteliste som nummer 9, etter suppleringsopptaket. Hva er sannsynligheten for at jeg kommer inn? Noen som har en formening om det?

 

Tenker at siden det er start på vårsemesteret, at noen kanskje takker nei, fordi de får tilbud fra høsten av. Krysser fingre og tær for at noen takker nei! :) Jeg vil så gjerne komme inn i Oslo! :huh:

 

På forhånd takk!

 

Sannsynligheten er nok ganske lav. Veldig få som sier fra seg den plassen. Men jeg tror at du bare kan være glad for å studere i Bergen fremfor Oslo. Det tror jeg du kommer til å erfare. Kjenner flere som gikk medisin i Oslo som byttet over til Bergen. Dette går enkelt å greit på at studentmiljøet ikke er helt topp. Det er ikke så lett å finne seg til rette. Gjennomsnittsalderen i Oslo er mye høyere og byen kan ikke måle seg med Bergen som studentby. Så ikke depp hvis du må studere i Bergen :) Ofte snur uflaks til noe positivt!

Lenke til kommentar

enig med urmannen om at Bergen er en god studentby.

 

Hei.

 

 

Tenker at siden det er start på vårsemesteret, at noen kanskje takker nei, fordi de får tilbud fra høsten av.

 

På forhånd takk!

 

Det skal ikke være helt utenkelig at du kommer inn etter hvert. To stykker i min medisinklasse kom inn, men det var ikke før rundt juletider, altså etter at de hadde fullført et halvt år i Tromsø. Begge valgte da å avslutte i Tromsø, og begynne på vårstudiet i Oslo. Hvordan det skjedde at de kom inn på dette tidspunktet, og hvilken ventelisteplass de egentlig var på, det vet jeg dessverre ikke. Men om du må fullføre et halvt år i Bergen før du evt kommer inn i Oslo, så har du i alle fall prøvd ut Bergen, og kanskje velger å bli der!

Lenke til kommentar

Trådstarter her. Takk for svar. For meg er det egentlig praktisk vanskelig å begynne i Bergen om 2 uker. Jeg hadde håpet å komme inn i Oslo i januar, både fordi jeg bor her, og jeg ville hatt 6 mnd på å planlegge litt. Håper noen takker nei, da jeg ikke ønsker å vente til neste år:) Men må man, så må man. Må i så fall ta opp et fag for å sikre plass i Oslo da.

Lenke til kommentar

Trådstarter her. Takk for svar. For meg er det egentlig praktisk vanskelig å begynne i Bergen om 2 uker. Jeg hadde håpet å komme inn i Oslo i januar, både fordi jeg bor her, og jeg ville hatt 6 mnd på å planlegge litt. Håper noen takker nei, da jeg ikke ønsker å vente til neste år:) Men må man, så må man. Må i så fall ta opp et fag for å sikre plass i Oslo da.

 

Har du førstegangsvitnemål?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...