Gå til innhold

Telefon på fjellet! Med extern antenne Og 3g ?


Anbefalte innlegg

Hej og hå!

 

På hytta lang inn på fjellet har vi per idag ingen Nettspenning (kun 12 v) og dårlig mobil dekning.

 

Men for en litet tid siden fikke vi tak i en Extern antenne som telenor brukte til noe og med denne på taket så ble dekningen bra! Vi bruker en Nokia 5110 der oppe nå. Tiden er inne for en Oppgradering!! Gjerne muligheten for 3G og mere minne og Extern antenne må den jo naturlig vis ha! Så jeg bladde i noen gamle esker her og leitet rundt på nettet og fant svært lite Eldre noka telefoner som kom med extern antenne bak!

 

Spørsmål 1: Finnes det noen nokia av nyere med 3g og extern anetnne bak slik at det bare er og koble den til den antenne som sitter der? Evt en overgang som kan gjøre den kompatibel? ( ser at Noen nokia e series kom med 3G støtte og er akutuelle!)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_Eseries

 

Spørsmål 2: er det noen smarth phones som kommer med extern antenne ? for og kobles til. vært gøy og prøvd s3 en min der.

 

3:kan jo kjøpe en helt ny antenne med Mobil og overganger for og koble alt på nytt men det blir vel også litt annen pris..!

 

Grunnen til at jeg velger nokia og eldre nokia er jo fordi den er enkel og forstå da muttern og fatten begynner og dra på åra og synes det er greit med et slik tastatur og dytte på!

 

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner nok ikke nye mobiltelefoner og smarttelefoner med muligheten til å koble på ekstern antenne. Kan faktisk ikke huske at E-series en gang hadde denne muligheten (har hatt en E-71).

 

Men det kan jo være laget noen sære modeller.

 

Men om dere få tilgang til 3G med antenna, som er langt fra sikkert - så kan dere faktisk finne rutere som gjør at dere får nettverk på hytta. Flere slike ha mulighet for å koble på ekstern antenne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du finner nok ikke nye mobiltelefoner og smarttelefoner med muligheten til å koble på ekstern antenne. Kan faktisk ikke huske at E-series en gang hadde denne muligheten (har hatt en E-71).

 

Men det kan jo være laget noen sære modeller.

 

Men om dere få tilgang til 3G med antenna, som er langt fra sikkert - så kan dere faktisk finne rutere som gjør at dere får nettverk på hytta. Flere slike ha mulighet for å koble på ekstern antenne.

Jepp så at ice har mulighetet for externe antenner så da ville det vært rart om jeg fikk bra dekning med ice på extern antenne og ikke mobil.. senderen står litt unna meg desverre men fant ut at Samsung S2 har extern antenne utgang! bak på telefonen.. vi for se hva jeg gjør. takk for svar.,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...