Gå til innhold

hjelp til kjøp av gaming pc


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Hadde en gaming pc for 2 år siden, solgte den for kjøp av iMac, har nå solgt iMaccen og kjøpt en Macbook Pro, men skal nå flytte på hybel og trenger en gaming pc så jeg kan spille WoW, counter strike og diverse andre Source-Engine baserte spill som ikke krever så mye. Men skal også kjøre After Effects og tunge programmer.

 

Kunne noen sette opp en dele liste til meg?, tenker å bruke rundt 6 - 10 tusen.

 

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.komplett....D0-0242930ECE5F

 

Omtrent samme deler som det jeg har nå, bortsett fra gpu og psu, og det funker utmerket til spill og tung redigering i After Effects, 3DS Max etc.Kabinettet blir nok litt overkill, så det kan byttes ut i et billigere kabinett, og heller kjøpe en bedre cpu-kjøler eller mer ram om nødvendig, kanskje en ekstra harddisk, eller et kraftigere grafikkort om du skal spille litt tyngre games.

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

LGA 1150 er ikke bakoverkompatibel med 1155 så hovedkortet må byttes. Ellers ville jeg som du selv sier valgt et rimeligere kabinett og eventuelt gjort rom til en SSD i budsjettet. Noen hundrelapper kan også spares inn på PSU ved å f.eks velge Antec HCG 620W som bla. Dustinhome fører til 630kr. Modulær PSU av OK kvalitet.

 

Jeg ville også tatt en vurdering på om det helt store behovet for i7/hyperthreading er tilstedeværende. Ved å velge i5 4670 istedet så sparer man drøye 700kr. Ytelsestapet fra i7 til i5 i programmer som utnytter hyperthreading er vel på maks 30%.

 

Skjerm, tastatur etc, skal dette inkluderes i budsjettet?

Lenke til kommentar

LGA 1150 er ikke bakoverkompatibel med 1155 så hovedkortet må byttes. Ellers ville jeg som du selv sier valgt et rimeligere kabinett og eventuelt gjort rom til en SSD i budsjettet. Noen hundrelapper kan også spares inn på PSU ved å f.eks velge Antec HCG 620W som bla. Dustinhome fører til 630kr. Modulær PSU av OK kvalitet.

 

Jeg ville også tatt en vurdering på om det helt store behovet for i7/hyperthreading er tilstedeværende. Ved å velge i5 4670 istedet så sparer man drøye 700kr. Ytelsestapet fra i7 til i5 i programmer som utnytter hyperthreading er vel på maks 30%.

 

Skjerm, tastatur etc, skal dette inkluderes i budsjettet?

 

skjerm og alt av utstyr har jeg fra tidligere. Alt skal brukes på deler, men OS, annbefaler du å kjøpe legitte versionen av windows 7 (vil ikke ha windows 8) eller bare laste ned cracket version? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...