Gåvekk123 Skrevet 19. juli 2013 Skrevet 19. juli 2013 Skal kjøpe inn : en Rockford Fosgate T1D212 subwoofer (1600w, 800w rms) og to Rockford Fosgate T1693 6x9 høytalere (200w, 100w rms) Hvor bra forsterker bør jeg kjøpe? og burde jeg velge 2 eller 4 ohm? Dette er noe jeg virkelig kan lite om..
cossiemk1 Skrevet 19. juli 2013 Skrevet 19. juli 2013 Ja, dette kan du ikke mye om ser jeg... Starter med å spørre hvorfor du har valgt de subene? Og hvor har du tenkt til å plassere 6x9"? Så kan jeg fortelle deg at det er best med en monoforsterker til sub, og en 2 kanals til (front)høyttalere
Andrull Skrevet 19. juli 2013 Skrevet 19. juli 2013 Eller kjøpe en firekanals forsterker, hvor f.eks to av kanalene kan bridges og brukes for sub. Noen ganger/ofte er vel delefilteret også dimensjonert slik at de er ment for den bruken. Så sparer man seg litt penger. Er vel tvilsomt ypperste lydkvalitet man ønsker her uansett. Har i hvert fall brukt en slik uten problem. 6x9" gir meg litt frysninger i nakken, men kan vel kanskje fungere greit om de monteres bra. 2 eller 4 ohms hva da? Er ikke akkurat slik at en forsterker har hverken av de verdiene på utgangsmotstanden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå