Gå til innhold

Lefdal er min nye favorittbutikk!


Anbefalte innlegg

God kveld!

 

Jeg har de siste årene vært konsekvent på å videreformidle erfaringer jeg har hatt med butikker til forumet. Man kan sikkert kalle meg en "vanskelig kunde", og jeg pleier å stå hardt på det jeg mener jeg har rett på. Som mange andre, så roper jeg nok høyest når jeg får negative erfaringer med butikker, men i kveld skal pipen få en annen lyd!

 

Jeg har alltid vegret meg litt for å handle hos Elkjøp, Lefdal osv. Jeg har alltid vært redd for at de er "for store", altså upersonlig, lang ventetid på service, mange kunder i butikk i forhold til ekspiditører osv. Dette har jeg endelig forstått at ikke gjelder Lefdal.

 

 

Det startet med at jeg kjøpte et Canon-kamera på Lefdal Storo. Idet jeg gikk inn i butikken forsto jeg at jeg har tatt feil av kjeden. Jeg tror kanskje det var flere ledige kundemedarbeidere i butikken enn det var kunder!

Kameraet jeg skulle ha var ett av de billigste speilrefleksene du finner, men selgeren slo allikevel av et par hundrelapper på minnekort, og ga meg et åpent tilbud på et bra kamerastativ - til et par hundrelapper billigere. Når jeg returnerte til butikken senere for å benytte meg av tilbudet, kunne ikke personalet finne notatet om tilbudet jeg fikk av selgeren, men det var ikke noe problem. De stolte på meg og ga meg stativet til avtalt pris.

 

Senere kjøpte jeg et GoPro3 Black hos Siba. Der spurte jeg om jeg kunne få en god pakkepris på kameraet og et minnekort. Det ble blankt avslått. Jeg fant deretter et egnet minnekort på Lefdal sine nettsider og dro i butikken på Sandvika. Der var kortet utsolgt, men de ga meg et bedre ett til samme pris, altså et par hundre ca. av på en vare til 599 kroner!

 

Dessverre fungerer ikke det kortet med GoProen min, da ytelsen ikke er like bra som det er spesifisert på kortet. Nå, en måndte senere ønsket jeg å reklamere på dette. Det viste seg å være en smal sak! Jeg gikk inn bak, forklarte at kortet(alle kortene i serien, ikke bare mitt) ikke yter som det er spesifisert, og fikk en tilgodelapp på kortet.

 

Jeg gikk inn i butikken for å kjøpe et annet 32GB kort fra en annen serie (Samsung PRO). Dessverre hadde de ikke dette kortet i 32-GB versjonen. Kun 8,16,64. Da jeg fortalte at jeg helst ikke ønsket å legge i mer for et 64GB kort, så slo selgeren av en hundrelapp på det også!

 

Med andre ord så endte jeg opp med et Samsung PRO kort på 64GB, for kun er hundrelapp mer!

 

Kort oppsummert så har jeg erfart at hos Lefdal så går reklamasjon/garanti supereffektivt! Ingen skal krangle eller kutte ned på noe, og de er også villige til å gi deg personlige tilbud/pakkepriser! Jeg skulle ønske jeg hadde handlet mer hos Lefdal, og antagelig spart penger på personlige pakkepriser, framfor å gå til butikker som kanskje har varen oppført med en 200-lapp billigere! Tommel opp!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...