Gå til innhold

Sporing av gamle bilder.


Anbefalte innlegg

Jeg sitter med noen gamle bilder. De er trolig tatt i Tyskland før krigen. Det er personer i bildene som er ukjente. Man kan også se hus i bildene.

Men forteller ikke så mye.

Spørsmålet da er. Finnes det noe steder man kan publisere bilder og folk kan "tyde" dem?

Personene er mest sannsynlig døde nå. Men husene har en egen bygge skikk. Mulig etterkommere av disse drar kjensel på dem.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter med noen gamle bilder. De er trolig tatt i Tyskland før krigen. Det er personer i bildene som er ukjente. Man kan også se hus i bildene.

Men forteller ikke så mye.

Spørsmålet da er. Finnes det noe steder man kan publisere bilder og folk kan "tyde" dem?

Personene er mest sannsynlig døde nå. Men husene har en egen bygge skikk. Mulig etterkommere av disse drar kjensel på dem.

Noen som vet?

Du kan jo f.eks. Google bildene.

Google har en funksjon hvor du kan søke ved å laste opp et bilde i søkefeltet.... (forutsetter da at du kan f.eks. avfotografere eller scanne inn bildene slik at du får laste de inn)... :)

Lenke til kommentar

Du kan jo f.eks. Google bildene.

Google har en funksjon hvor du kan søke ved å laste opp et bilde i søkefeltet.... (forutsetter da at du kan f.eks. avfotografere eller scanne inn bildene slik at du får laste de inn)... :)

 

Dette fungerer kun om de samme bildene også finnes på nettet.

Slik jeg forstår det, er det snakk om bilder Meier har fysisk i hånda, som han eller noen før ham har tatt?

Lenke til kommentar

Dette fungerer kun om de samme bildene også finnes på nettet.

Slik jeg forstår det, er det snakk om bilder Meier har fysisk i hånda, som han eller noen før ham har tatt?

 

Ja jeg antar at der er sånn det fungerer. Med disse bildene så tror jeg ikke det lar seg gjøre. Stedet bildet er tatt kan jo også være bombet sønder og sammen.

Bildene har jeg her og er i mitt eie. De er tatt av et tidl fam medlem.

Det er av helt vanlig sivile folk. Husene i bildet har en egen byggeskikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...