Gå til innhold

Terminalserver over inet, NAT'ing

CerveZa_

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt opp en terminalserver i går på Win2k server, tenkte å sitte på den via skolen. På skolen kommer vi bare ut på port 21 og 80, tenkte da å NAT'e port 21 eller 80 til terminalserveren på den porten terminalserveren bruker. (termserveren står bak hardware router)

Tok en 'netstat -a' for å se hvilke porter termianlserveren bruker, og da ble det lista opp en god haug med porter som serveren hadde åpna

Bruker terminalserver alle disse portene? eller bruker den bare en av disse? noen som har en løsning på dette?

tror portene som ble åpna av terminal services var 6XXX og 7XXX eller lignende

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Porten som brukes av Terminal Services er TCP 3389, har nettopp satt opp natting på min interne terminal- server. Funker topp det, men jeg har mulighet til å kjøre ut fra port 3389 der jeg sitter på internett...

Så da tror jeg faktisk at du må endre porten til en av de portene som slippes gjennom brannmuren der du prøver å connecte fra... Og det kan jo umulig være særlig gunstig da det er bare de aller meste brukte portene du kommer ut på...

Har ingen erfaring med "kryss" NAT'ing av porter, tviler egentlig på at det går. Du får nesten bare håpe at det er noen som har vært borti dette som replyer... Dette svaret vil i det minste fungere som en liten BUMP! :D

Lykke til!

• 4 måneder senere...
Skrevet

Gammel tråd

Men takk for opplysningen om porten

Det funker fint å NAT'e public port 21 til local port 3389, har gjort dette i snart et halvt år nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...