Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Case 1940 modell, trenger hjelp med magnettenning.


Anbefalte innlegg

Jeg og Bestefaren min skal dra ut den gamle Casen som står nede i låvekjelleren. Det er en 1940 modell med jernhjul og det hele. det er fult mulig og dra i sveiva, så det vil vel si at motoren ikke sitter? Alle hjulene går rundt og alt, så det skal bli en lett sak og dra den ut av kjelleren med den fungerende traktoren men, spørsmålet er hvordan få den til å gå? den vart parkert nede i kjelleren fordi det var noe galt med magnettenninga. den må antagelig vis stilles inn på nytt, er det noen råd om hvordan dette kan gjøres og hvordan vi kan få den til og starte? Den har stått der nede noen år nå.

 

vil minne om at det på denne typen ikke finnes noe form for lys eller batteri av noe slag.

 

Takker for all hjelp som kan få denne fantastisk morsom maskinen til og gå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, kulan litt med å fyre i gang. Ta av toppdeksel og sjekk. Firtakt?

 

Bytt også olje. Er det oljepumpe? Sjekk at det kommer olje ut når du har av toppdeksel. (sveiv litt uten å starte).

 

Magnettenningssystem benyttes forsatt på totaktete som motorsager. Byttet nettopp tenningsspole på min stihl-sag (ebay)

 

Pleier ikke å være justering på tenningstidspunkt da dette er gitt med hvor magnet er montert på svinghjul.

 

Skru ut plugg og prøv å dreie sånn at du kan se gnist på plugg. Pass så du ikke får støt. Motorsagen min gir gnist selv om jeg dreier ganske sakte.

 

Dersom ikke gnist er det en lang sjekkliste som jeg ikke skal ta i kveld

Lenke til kommentar

Hei, kulan litt med å fyre i gang. Ta av toppdeksel og sjekk. Firtakt?

 

Bytt også olje. Er det oljepumpe? Sjekk at det kommer olje ut når du har av toppdeksel. (sveiv litt uten å starte).

 

Magnettenningssystem benyttes forsatt på totaktete som motorsager. Byttet nettopp tenningsspole på min stihl-sag (ebay)

 

Pleier ikke å være justering på tenningstidspunkt da dette er gitt med hvor magnet er montert på svinghjul.

 

Skru ut plugg og prøv å dreie sånn at du kan se gnist på plugg. Pass så du ikke får støt. Motorsagen min gir gnist selv om jeg dreier ganske sakte.

 

Dersom ikke gnist er det en lang sjekkliste som jeg ikke skal ta i kveld

 

Takk. Dette er ting vi skal se på med en gang men, vis det ikke er noe gnist hva råder du oss og gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...