Gå til innhold

Ny PC / Verdi på min


Anbefalte innlegg

Heysann.. På tide å få fart på sakene. Først og fremst, her er min maskin :

 

http://www.home.no/renom/pc.mht

åpnes vanlig i explorer / opera etc..

 

Det jeg lurer på hva jeg kan få for min maskin. Er ganske så usikker men håper på noen omtrentlige svar ;)

 

Til mitt neste spørsmål :

Skal ha ny PC og har lyst på enten det nye AMD brikkesettet (FX) eller Intel med 800mhz saken av chipset / cpu.

 

Jeg får nå 2x512 CorsairXMS4000 :D og 2x160 Seagate HDer så det trenger jeg ikke.

Resten av systemet må duge lenge og godt og pris oppimot 8000kr -skjerm, minne og hd.

 

Takker ALLE vennlige skjeler for svar og omtrent verdi av min maskin :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, jeg er selv et fan av AMD. Med de to ramm brikkene der, tviler jeg på at går på AMD opsett. de er rett og slett for sterke ;) Men jeg tror det er mulig at du på en måte "nedgraderer" rammen, slik at den vil fungere, men også vil bli litt tregere.

 

uansett, AMD Athlon xp2500 og Abit NF7-S 2.0 er en standard AMD start ;)

 

lykke til.

Lenke til kommentar
vel, jeg er selv et fan av AMD. Med de to ramm brikkene der, tviler jeg på at går på AMD opsett. de er rett og slett for sterke ;) Men jeg tror det er mulig at du på en måte "nedgraderer" rammen, slik at den vil fungere, men også vil bli litt tregere.

 

uansett, AMD Athlon xp2500 og Abit NF7-S 2.0 er en standard AMD start ;)

 

lykke til.

 

Høres nok bra ut for allmennheten men ikke for å være noe kresen gris, dette duger ikke for meg... Vil ha et max rått system, trenger ikke å "existere" nå men må være på min 3ghz eller må klokkes over.. Håper du forstår. Takker igjen på forhånd ;) Håper dere forstår mine krav :)

Lenke til kommentar

jeg kan tenkte du får 4k for pcn. 5k om du selger med windows xp lisens.

Så over til pc'n, jeg har akkurat 0 peil på Intell HK, men en god del på Socket A. De rammene du har, tror jeg ingen Socket A hovedkort vil klare, så da blir det vel en pentium som høres smartest ut.

Hva med en pentium 2.8? så kan du klokke den. HK må du ikke spørre meg om som nevnt...

 

Så ville jeg kjøpt Radeon 9800 PRO, helst ATi eller Sapphire.

 

lykke til ;)

Lenke til kommentar

Høres ut som en fornuftig pris. Tenkte noe slikt på pris til min. 9800Pro er jo mega rått skjermkort men er såå spent på R360 og R420 og NV38 og NV40 :) Oi blei mye der.. hehe :) Så skjermkort vil jeg helst ikke kjøpe enda.

 

Det kortet til ATi som bundler med HL2 9800XT, er det noe bedre enn PRO? Noen prisantydninger? Gjerne MASSE mer forslag, takk ;)

Lenke til kommentar
Høres ut som en fornuftig pris. Tenkte noe slikt på pris til min. 9800Pro er jo mega rått skjermkort men er såå spent på R360 og R420 og NV38 og NV40 :) Oi blei mye der.. hehe :) Så skjermkort vil jeg helst ikke kjøpe enda.
Hvis du hele tiden skal gå å vente på det som kommer kommer du aldri til å få kjøpt noe....

 

Det kortet til ATi som bundler med HL2 9800XT, er det noe bedre enn PRO? Noen prisantydninger? Gjerne MASSE mer forslag, takk ;)
Er ikke sikker på ytelsesforskjellen, men den HL2 versjonen som blir bundlet med det kortet vil ikke være en full versjon, men en mellomting mellom en demo og en fullversjon. Så dette er vel heller ingen grunn til å vente på det kortet spør du meg
Lenke til kommentar

Såvidt jeg har forstått kommer HL2 i 3 versjoner. En single-player, en MP og en med både SP og MP. Nei venting er ikke sunt men lurer på hva jeg skal kjøpe nå. Trenger sårt forslag for et maxx klokkevennlig og rått system.

 

Glemte å legge til ; må SERIØST få en god innføring på hovedkort hvor jeg totalt har mista "tellinga" :roll:

Lenke til kommentar

En liten oppdatering på HK:

 

Intel:

i875P er det beste og dyreste brikkesettet for P4 800MHz QPB. Støtter offisielt PAT og CSA. i875P kort er ofte noe mer påkostet og rettet mot High End delen av markedet.

i865P fammilien er billigre, støtter ikke PAT og CSA. Men en del produsenter (abit og asus tror jeg) har klart å lure frem den samme effekten som PAT gir, noen intel liker svært dårlig. Disse kortene er mere rettet mot budsjett markedet.

 

AMD:

Socet A

Her er det stort sett nForce 400Ultra som ruler. Via chipsettene har både dårligere ytelse og de er håpløse når det gjelder overklokking.

 

Socket 940/754

Her er det fårløpig Via KT800 chipsettet som eier. Men dette kommer sansynlig vis til å endre seg

 

Det er sjelden mye som skiller HK basert på samme brikkesett. Det som skiller dem er layout, og I/O features. (som USB, Firewire, S-ATA osv)

 

Skal du ha et kort for P4 som kan klokke langt bør du nok gå for et i875P kort, jeg vil nok anbefale Abit IC7 MAX3, er ikke lommeboka di med på det bør du nok gå for IC7-G

Lenke til kommentar

Takker, visste AMD delen men var ikke 100% skuddsikker på Intel delen. Så faktisk på IC-7G og Max3 kortene i dag, Max3 koster jo 2000+ :(

 

Det burde f##n meg gå som et skudd hvis jeg skal gi 2000 for det, er veldig fristende ;) Folk annbefaler meg ikke AMD med CorsairXMS4000 brikkene, how come that doesn't compute ? :shrug:

 

Annbefaling på CPU hadde vært sinnsykt greit :) (klokkevennlig)

Lenke til kommentar

Grunnen til at de XMS4000 brikkene passer bedre til et P4 enn AMD oppsett er at når du klokker et pentium 4 system kommer du opp på høyere fsber enn med et AMD system. Der er det viktigre med lav CAS latency. Det beste for ytelsen er at FSB og minne kjører synkront. For å klare å lage minne brikker som klarer opp mot 250MHz (500MHz DDR) må man ofre litt på timingen.

 

De brikkene du har er 250MHz (500 DDR), og cas latencyen er vel på 3-4-4-8 eller noe sånt.

 

Når det gjelder CPU er det bare å kjøpe den beste du har råd til.

Det er vel ikke til å stikke under en stol at du får mest bruk for minne modulene dine hvis du kjøper en P4 2.4c. Med den vil du nok ikke ha noe problemer med å nå 250MHz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...