Gå til innhold

Åssen fungerer Frames?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du absolutt vil lære litt om frameset kan du sjekke ut www.w3schools.com . Det ville nemlig stride mot alt jeg står for å lære deg noe om denne darkside-delen av html. Ved å søke i forumet kan du sikkert finne ut hva som er galt med frames ettersom jeg tror det har vært oppe før og jeg ikke gidder å skrive en lang sakprosa akkurat nå. Til gjengjeld stiller jeg opp med en link:

http://www.htmlhelp.com/design/frames/whatswrong.html

Alternativene til frames er annen strukturell layout som tabeller eller div-elementer. Dvs, med css så kan alle elementer posisjoneres nøyaktig, men jeg foretrekker å bruke <div> da det var det som opprinnelig var meningen.

Lenke til kommentar

Frames fungerer ikke. Ikke hvis du vil ha en god side, ihvertfall. Bruk heller <table> og PHP include. Har serveren din støtte for PHP? I så fall, lag en fil som heter innholdet.php. Her setter du inn hele siden din, bortsett fra hovedinnholdet. Der du ønsker at hovedinnholdet skal komme, skriver du:

<?php

include($_GET['siden']);

?>

Når du lager linker, skriver du <a href="innholdet.php?siden=DINSIDE">KOMMENTAR</a>, i stedet for bare <a href="DINSIDE">KOMMENTAR</a>.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...