Gå til innhold

CDON Thor gaming laptop


Anbefalte innlegg

Hei! Ser etter ny gaming/workstation/editing PC. Har sett på noen hos multicom men nå har det dukket opp en hos CDON som kan virke veldig grei.

http://cdon.no/elektronikk/17inch_thor_asator_intel_core_i7-4700mq_16gb_128gb_m4_ssd_%2b_750gb_17.3_fullhd_w8_geforce_gtx_780m-24070677

Har noen spørsmål angående denne :)

1. Skjønner ikke helt systemet til CDON, veldig vant til komplett. Er varen inne på lager?

2. Det står at tastaturet er svenskt, men det er vel ingen annen forskjell en at ÆØÅ ser forskjellig ut?

3. Er windows ferdig innstallert, eller får jeg med en CD som jeg må innstallere selv? Står at det er Genuine, hva er dette?

4. Hvordan kan jeg få skrud av de plagsomme lyd lysene? Har hørt at dette ikke er en software greie enda. Men du må faktisk koble ut dette selv?

5. Er dette faktisk et bra valg? Er det noe annet jeg burde gå får? Noe å være ops på?

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei ISKisac.

 

1. Ettersom leveringstid er 2-5 dager, tipper jeg at den er inne.

2. ÄÖÅ er nok forskjellen.

3. Windows 8 følger med, genuine = ekte windows.

4. Tror "Tribal" lyset kan bli skrudd av (FN + 6) utenom det må man nok koble de ut eller vente på software.

5. Spørs hvilke programmer samt grafikkinstillinger i spill du vil ha

 

Multicom har også lignende maskiner (Clevo) til rundt samme pris.

Endret av NONSENS3D
Lenke til kommentar

Det ser ut som at den er på lager ja. At tastaturet er svensk tror jeg ikke blir noe forskjell siden nesten alle bærbare i Skandinavia selges med samme, universelle tastatur. Det ser ut som at Windows 8 følger med, Genuine betyr bare at det er "ekte" Windows. Synes den ikke den ser så alle verst ut, men ville nok kanskje gått for P150E istedenfor. Det er fjorårets modell, men den er ikke noe særlig svakere enn Thor-maskinen, og den er også mye billigere. :)

Lenke til kommentar

Dette er den samme PC'en som er hos Multicom: http://www.multicom.no/Kunshan-P177S-17e3-Full-HD-NTSC-90-Glare-Intel-Core-i7-4700MQe-16GBe-240GB-SSD-750GB-Hdde-Geforce-GTX-780M-4GBe-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10624841

 

Forskjellen er vel at det er Svensk tastatur, og at det følger med W8 noe som du må selv kjøpe hos Multicom. Det er og mindre SSD Disk på THOR, men det følger med Blu-ray spiller og ikke DVDRW som hos Multicom.

 

Så du må nesten bare finne ut hva du vil ha og hvor mye du vil betale så finner du nok ut av det :)

 

Her er et review gjort av GenTechPC av den samme modellen:

Lenke til kommentar

Takk for svar. Står mellom Thor og denne nå: http://www.multicom.no/Kunshan-P150S-Full-HD-Matt-Intel-i7-4700MQe-16GBe-240GB-SSD-750GB-Hdde-GeForce-GTX-780M-4GBe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10624832

Multicomen er noen krone billigere men også mer arbeid. Da jeg må foreksempel bytt HDD til en raskere og legge til en mSATA. Mister også CD rommet med P150S. Er bare noen hundre kroners forskjell også så jeg burde vel kanskje likegjerne gå med Thor?...

 

Valg er ikke enkelt med tanke på at jeg sikkert må holde med til denne PCen i 2-4 år :/

Lenke til kommentar

Da jeg må foreksempel bytt HDD til en raskere og legge til en mSATA.

 

Hvis du bare trenger HDD for lagring så er det jo ikke farlig at den er på 5400rpm, i tilegg er det også mSATA som man kan legge til på Thor sin såvidt jeg vet.

 

 

Mister også CD rommet med P150S.

 

Men hvor ofte bruker man den? x)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...