Gå til innhold

Knust Xperia Z Telenor / ang. forsikring


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei! :)

 

Var så uheldig før idag og knuse glasset bak på min knapt 2mnd gamle Xperia Z. Jeg har ingen anelse om hvordan det har skjedd, det eneste jeg vet var at den var knust når jeg tok den opp av lommen.

 

Så, jeg har forsikret meg hos Telnor, og lurer på hva som dekkes angående dette? Selvforskyldt osv. Telefonen er kjøpt på Spaceworld.

 

Hvordan behandles sånne saker som dette? Er det slik at den sendes inn til reperasjon og tar 2+ mnd før jeg får tilbakemelding, eller er det sjangs for ny i butikken?

 

 

Takker på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

 

Som oftest er det ikke mulig å få ny mobil direkte i butikken sålenge den ikke er DOA (Dead On Arrival).

 

Det du kan gjøre er å ta det opp med forsikringen, de pleier og kunne fikse slikt. Tar 2-3 uker å reparere mobilen de fleste steder.

Dersom du trenger det fortere kan jeg anbefale Mobil Fiksern som fikser det på en time eller to.

 

Husk at forsikringen helst ikke vil betale for mobilen din og gjerne kan være ganske kresne på hvordan skaden skjedde. Lillesøster fikk f.eks ikke dekket skjerm siden hun hadde mobilen i hånda og ikke i lommen når hun falt.

Skrevet (endret)

4.0 Hva forsikringen dekker

4.1 Forsikringen dekker tyveri av / fysisk skade på forsikret utstyr ved plutselig, ytre uforutsett begivenhet knyttet til et bestemt skadetidspunkt.

 

Du har ditt på det rene her.

Endret av Predicted
Skrevet (endret)

Takker for svar,

 

Fant da ut idag at jeg ikke har forsikret telefonen i Telenor. Ettersom jeg ble frastjålet min forrige Xperia Z på jobb, har jeg visst glemt og aktivere ny forsikring på det nye abbonemanget.....

 

Har ihvertfall aktivert forsikring på den no. Men siden skaden skjedde før forsikringen ble aktivert, har jeg vell ingen sjangser på noe forsikring?

 

 

Kjipe greier dette ..

Endret av Smurflin96
Skrevet

De kommer ikke til å dekke det dersom skaden skjedde mens mobilen ikke var forsikret. Sjekk om du har reiseforsikring, det kan dekke det :)

Skrevet (endret)

Hei, akkurat det samme skjedde med fatterns Experia Z for et par uker siden... Skjermen var sprekt da han tok den ut av lommen, ingen ytre skader. Ble tatt på garantien ;)

Han fikk den forresten tilbake fra rep etter 3 dager, ikke 2mnd :p

Endret av GSM
Skrevet

Hei, akkurat det samme skjedde med fatterns Experia Z for et par uker siden... Skjermen var sprekt da han tok den ut av lommen, ingen ytre skader. Ble tatt på garantien ;)

Han fikk den forresten tilbake fra rep etter 3 dager, ikke 2mnd :p

 

Dersom det "bare skjedde" er det som oftest ikke noe problem å ta det på garantien. Det som er værre er dersom det er noen slagskader som viser at det har skjedd pga. ytre skader.

 

Flaks med rep. tiden ! :)

Skrevet

Hørte med mobilfikseren og han tok 350kr for bytte av glasset bak. Dette var en meget god pris. Vet dere om jeg kan sende telefonen inn der, eller må jeg fysisk inn? Bor i Bergen ..

Skrevet

Hørte med mobilfikseren og han tok 350kr for bytte av glasset bak. Dette var en meget god pris. Vet dere om jeg kan sende telefonen inn der, eller må jeg fysisk inn? Bor i Bergen ..

Hør med de om du kan sende den til de ? burde jo ikke være noe problem det ! Tipper at du må dekke posto og slikt men det er vel en selvfølge :)

Skrevet

Hør med de om du kan sende den til de ? burde jo ikke være noe problem det ! Tipper at du må dekke posto og slikt men det er vel en selvfølge :)

 

Sender mest sansynlig avgårde telefonen imorgen. Er det noen måte jeg kan få beviser på at den er sendt til de og at den er mottat der. Tenker på svindel o.s.v.

Skrevet

Før du sender inn til dem, anbefaler jeg deg å søke på forumet her og ellers på nettet om de er til å stole på.

Skrevet

Før du sender inn til dem, anbefaler jeg deg å søke på forumet her og ellers på nettet om de er til å stole på.

Jeg har brukt de flere ganger til å fikse mobiler så det tror jeg ikke er noe problem.

 

 

Sender mest sansynlig avgårde telefonen imorgen. Er det noen måte jeg kan få beviser på at den er sendt til de og at den er mottat der. Tenker på svindel o.s.v.

 

Send det som rekomandert ? Bare prat med de og forklare situasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...