Gå til innhold

MSI Ge70 eller Xishan


Anbefalte innlegg

Hei, har en venn som skal kjøpe seg ny gaming-pc og jeg har hjulpet ham litt (uten at jeg er noen ekspert) og vi har funnet to pcer som er aktuelle. Dersom dere har forslag til andre pcer som er bedre, så sleng det på!

 

De to pcene er MSI Ge70 og Multicom Xishan 350S. http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=781358

http://www.multicom.no/Xishan-W350S-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-4700MQe-8GBe-750GBe-GeForce-GTX-765Me-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10625369

 

Ser at prisen er ganske forskjellig, er det noen grunn til dette? En legger jo merke til at MSIen har bedre design, men kameraten min blåser i slikt. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal også kjøpe ny pc, og stod i mellom disse to. Hvis du tar ge70 med 750gb hdd, så vil den koste Ca 1000 mer. Det er fordi den har os, og den har bedre kvalitet har jeg hørt. Jeg kommer til å gå for msi-pc-en. En fyr på formet her sa at den er veldig stille osv :p må bare vente til den kommer på lager om en uke :(

Her har du tråden min om samme tema https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1521629

Lenke til kommentar

Grunnen til at prisen er såpass forskjellig er fordi Multicom ofte er billigere enn konkurrentene og at MSI-en har SSD samt at det følger med operativsystem, noe det ikke gjør med Multicom maskinen. Av de to ville jeg helt klart gått for W350S siden den er såpass mye billigere.

 

Men hva med P150E? Det er fjorårets modell, men den er mye kraftigere enn de to andre itillegg til at den har SSD på hele 240GB. Så hvis budsjettet tillater ville jeg helt klart gått for den.

Lenke til kommentar

Grunnen til at prisen er såpass forskjellig er fordi Multicom ofte er billigere enn konkurrentene og at MSI-en har SSD samt at det følger med operativsystem, noe det ikke gjør med Multicom maskinen. Av de to ville jeg helt klart gått for W350S siden den er såpass mye billigere.

 

Men hva med P150E? Det er fjorårets modell, men den er mye kraftigere enn de to andre itillegg til at den har SSD på hele 240GB. Så hvis budsjettet tillater ville jeg helt klart gått for den.

 

Takk, så at den hadde SSD, noe som jeg ikke la merke til med det første. Derfor jeg stusset litt på hvorfor den var så mye dyrere. Fant modellen uten SSD og da ender prisen opp på ca. 9.5k http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=781359#extra

 

Hva vil være det beste valget her?

 

Kan høre med ham om Kunshan, men tror han helst vil ha en av de to nevnte.

Lenke til kommentar

Med tanke på at W350S koster 8500 kr med operativsystem ville jeg nok fortsatt gått for den. Eneste er at MSI-maskinen bråker noe mindre, som kanskje kan være verdt prisdifferansen.

 

Jeg selv ville nok kanskje ha gått for MSIen til 9.5k. Da er det snakk om 1100 kr mer og til gjengjeld får man en PC med bedre design (etter min, og sikkert de fleste andres, mening) og bedre lufting. Men virker som om kompisen min går for W350S. Både MSIen og W350S er ikke på lager, og er ikke tilgjengelige før 11. og 15 juli.

 

Ville du forsatt ha gått for W350S, selv om MSIen bare er en tusenlapp dyrere?

Lenke til kommentar

Bedre "lufting"? Hvor har du det fra? MSI er forholdsvis ofte plaget med at modellene deres har litt utilstrekkelig kjøling, og får ofte kritikk for dette på de nettsidene som tester sånt. Så tendensen er vel den stikk motsatte av hva du påstår.

 

Så review på YouTube en stund tilbake hvor de skrøt av luftingen. Og det at man i tillegg kunne styre viftene til dels selv. Skal se om jeg finner den i loggen en plass.

 

Har ikke eid en selv så kan ikke noe basert på erfaring, men ut i fra review virket kjøling god. Har du hatt andre erfaringen eller eid en MSI selv? Og vet du noe spesifikk om hvordan denne modellen er?

Lenke til kommentar

Dette er Anandtech's test av MSI GT70 Dragon Edition. Les hva de sier om varme. Dessverre har jeg lest lignende før angående MSI's laptoper. Jeg skal ikke påstå at alle modellene deres nødvendigvis er slik, men tendensen har jeg lagt merke til.

 

Nei, jeg har ikke prøvd eller en gang sett noen av de nevnte modellene i denne tråden selv. Det er neppe tilfellet for noen av oss. Men jeg leser svært mye av hva nettsider som tester laptoper sier, og holder meg godt informert. Poenget her er at du kommer med en påstand som ikke nødvendigvis er korrekt, ja som faktisk er stikk i strid med min egen "erfaring", og da synes jeg det er på sin plass med et lite korrektiv. Så får du ta det ad notam eller la være, det blir din sak :)

Og selv om det faktisk skulle stemme at kjølingen i akkurat denne MSI'en er god - hvordan vet du at den er bedre enn f.eks. W350 ?

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Dette er Anandtech's test av MSI GT70 Dragon Edition. Les hva de sier om varme. Dessverre har jeg lest lignende før angående MSI's laptoper. Jeg skal ikke påstå at alle modellene deres nødvendigvis er slik, men tendensen har jeg lagt merke til.

 

Nei, jeg har ikke prøvd eller en gang sett noen av de nevnte modellene i denne tråden selv. Det er neppe tilfellet for noen av oss. Men jeg leser svært mye av hva nettsider som tester laptoper sier, og holder meg godt informert. Poenget her er at du kommer med en påstand som ikke nødvendigvis er korrekt, ja som faktisk er stikk i strid med min egen "erfaring", og da synes jeg det er på sin plass med et lite korrektiv. Så får du ta det ad notam eller la være, det blir din sak :)

Og selv om det faktisk skulle stemme at kjølingen i akkurat denne MSI'en er god - hvordan vet du at den er bedre enn f.eks. W350 ?

 

Hvordan jeg vet at den er bedre enn W350? Var vel derfor jeg laget denne tråden for å få input fra andre? :p Påstanden min kom som sagt fra ett review jeg hadde sett på YouTube hvor de skrøt av hvor gode viftene var. Kan ikke huske hvilken YT kanal det var snakk om, og for all del kunne de ha blitt sponset med laptopen og kan ha påvirket deres syn.

 

Og mente ikke å være frekk med de siste spørsmålene jeg kom med til slutt i forrige innlegg. Litt usikker på om du tolket det slik, men ser at måten jeg bygget det opp på kan ha virket slik.

 

Men uansett takk for input og meget god hjelp. :) Vurderer om jeg skal kjøpe meg ny PC, men skal i marinen 23. september, så spørs om det er vits. Heller kanskje litt mer mot Xishan etter å ha lest litt om den selv og virket også som om kompisen min ville bestille den.

Lenke til kommentar

Nei, jeg mente ikke å spørre hvordan du vet at den ene laptopen er bedre enn den andre - det blir helt din egen sak å komme fram til en konklusjon på det. Det jeg siktet til var sitat: "...og bedre lufting". I og med at min erfaring fra lesing av utallige tester av både MSI og Clevo (Multicom) tilsier noe helt annet, hadde jeg håpet at du kunne vise til noe konkret, f.eks. en test der kjølingen på W350S får kritikk. Dette fordi jeg er oppriktig interessert; jeg anbefaler ofte Multicom's laptoper her i forumet, og hvis det er noe som viser at jeg burde slutte med det - i hvert fall akkurat denne modellen - så vil jeg svært gjerne vite det.

Det du sier om utseende er jeg ikke enig i, men det er en smakssak, og ikke gjenstand for noen utstrakt debatt :wee:

Lenke til kommentar

Nei, jeg mente ikke å spørre hvordan du vet at den ene laptopen er bedre enn den andre - det blir helt din egen sak å komme fram til en konklusjon på det. Det jeg siktet til var sitat: "...og bedre lufting". I og med at min erfaring fra lesing av utallige tester av både MSI og Clevo (Multicom) tilsier noe helt annet, hadde jeg håpet at du kunne vise til noe konkret, f.eks. en test der kjølingen på W350S får kritikk. Dette fordi jeg er oppriktig interessert; jeg anbefaler ofte Multicom's laptoper her i forumet, og hvis det er noe som viser at jeg burde slutte med det - i hvert fall akkurat denne modellen - så vil jeg svært gjerne vite det.

Det du sier om utseende er jeg ikke enig i, men det er en smakssak, og ikke gjenstand for noen utstrakt debatt :wee:

 

Skjønner selvfølgelig hva du mener. Ville sikkert sagt akkurat det samme om var i din posisjon. Antok at luftingen til MSI Ge70 var bedre pga. skryt i en YT video (og som jeg ikke en gang finner linken til nå :p) og at jeg ikke hadde funnet det samme om W350S. Ser at det er ett ganske dumt utsagn nå i ettertid.

 

Som du sier, er design mye en smakssak og vi kunne nok sikkert diskutert i flere timer om det. Synes som sagt designet på Ge70 er ganske fint.

 

Men igjen, takk for nyttig input. Kanskje jeg ender opp med å kjøpe en W350S selv, hehe.

Lenke til kommentar

Jeg sto omtrent mellom de samme maskinene da jeg skulle bestille pc for ca en uke siden. Etter mye frem og tilbake endte valget tilslutt på W370, leste mye mye bra om multicom maskinene så det var tilslutt det som avgjorde valget for meg. Sikker på at jeg ville blitt veldig fornøyd samme hvilken av de det måtte være :)

Lenke til kommentar

Jeg sto omtrent mellom de samme maskinene da jeg skulle bestille pc for ca en uke siden. Etter mye frem og tilbake endte valget tilslutt på W370, leste mye mye bra om multicom maskinene så det var tilslutt det som avgjorde valget for meg. Sikker på at jeg ville blitt veldig fornøyd samme hvilken av de det måtte være :)

 

Hei og takk for svar!

 

Har du fått maskinen din? Og hvis så, hvordan er den i bruk o.l?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...