Gå til innhold

Ser etter spillbar ultrabook med Haswell CPU og Geforce 750M (og oppover)


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg er litt frustrert over hvor vanskelig det kan være å finne en GOD bærbar med spill-egenskaper, som samtidig er tynn (ultrabook) og lett å dra med seg (ca 15"). Jeg ønsker én med haswell (i7) prosessor og med et skjermkort som kan spilles med (minimum Nvidia 750M), og håper kanskje at noen der ute har noen tips til meg, for det ser ikke ut som de er veldig tilgjengelig i butikken enda . :) Touch er å foretrekke, men ingen krav.

 

Jeg har funnet denne:

http://www.komplett....aspx?sku=781462

 

Men samtidig er jeg ikke en stor fan av Acer (har hatt 5 maskiner i familien, alle ble kjapt problematiske, spesielt varmgang).

 

Er stor fan av Asus, men siste maskinen deres fikk selvfølgelig 3. generasjon CPU og Nvidia 650M, som er uaktuell. Jeg vil kjøpe noe nytt som kan vare lengst mulig.

 

Pris er ingen hindring, så jeg er veldig takknemlig for alle tips jeg får.

 

Kanskje det er andre som ser etter en spillbar ultrabook der ute også?

Endret av Talwyn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Multicom Xishan W650S

 

Tror ikke det blir å finne kraftigere skjermkort enn GT 750M i en såkalt ultrabok. Kraftigere skjermkort krever tross alt litt størrelse på kabinettet for å få tilstrekkelig kjøling. I slike tynne saker som denne her, er nok GT 750M maks. Snakker vi enda tynnere, lettere og mindre, så er vel den beste grafikken du kan håpe på, Intel's integrerte HD 5200 (Iris Pro). Den brikken er kraftig nok til å matche kort som f.eks. Nvidia GT 640M.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Multicom Xishan W650S

 

Tror ikke det blir å finne kraftigere skjermkort enn GT 750M i en såkalt ultrabok. Kraftigere skjermkort krever tross alt litt størrelse på kabinettet for å få tilstrekkelig kjøling. I slike tynne saker som denne her, er nok GT 750M maks. Snakker vi enda tynnere, lettere og mindre, så er vel den beste grafikken du kan håpe på, Intel's integrerte HD 5200 (Iris Pro). Den brikken er kraftig nok til å matche kort som f.eks. Nvidia GT 640M.

 

Takker for kjapt svar. :) Jeg trenger ikke nødvendigvis noen bedre enn 750, men jeg ønsker heller ikke noe dårligere. Multicom sin er et godt alternativ, kraftmessig ivertfall, men jeg synes at tastaturet og touchpadden er helt elendig. Jeg har hatt mange maskiner derifra. :hmm: Stort sett fornøyd med dem, men jeg sitte med følelsen av "trailerkraft", ikke "Lamborghini", hehe. Så hvis man finner flere Haswell maskiner med 750M, føl fri til å poste dem her. Godt å ha et utvalg større enn det jeg har sålangt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...