Gå til innhold

Få Google Now til å svare som Siri


Anbefalte innlegg

Har nettopp fått Google Now med Google Voice Search på min Samsung Galaxy Note 10.1.

 

Her kan jeg snakke inn et spørsmål i Google Voice Search både på norsk og engelsk (avhengig av hvilket språk jeg velger i innstillingene).

 

Men uansett hvilket språk jeg velger så søker den bare etter det jeg sier, den svarer ikke eller viser et kort med den informasjonen jeg er ute etter.

 

Det har jo vært vist på youtube flere ganger at Google Voice Search har mulighet til dette (ligner litt på Siri-funksjonen), men hvorfor fungerer det ikke hos meg?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

En ting jeg har lagt merke til er at Voice Actions (du sier f.eks "vekk meg kl 9" også settes alarmen til kl 9) kun funker på engelsk. Jeg bruker konstant Engelsk stemme da denne fungerer mye bedre til dette.

 

Minuset med engelsk stemme er at det er Engelsk (er ikke like naturlig å snakke engelsk) og at noen navn så og si ikke går.

 

Edit : Tror mye av funksjonene du leter etter ligger i den engelske utgaven. Den kan f.eks sette alarm, sette påminnelser (basert på sted eller tid), konvertere valuta, navigere til steder (hjem og jobb funker best (dersom du har lagret de) siden den ikke kan norske adresser med engelsk språk), svare på hvem f.eks Obama er + div annet.

 

Mer info finner du her

Endret av Dukes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...