Gå til innhold

Kompatibelt hovedkort (Dell Optiplex) og prosessor (Q8300)?


Jom-Jom

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal oppgradere pc'en min litt, og i den sammenheng har foreldrene mine en stasjonær pc, Dell Optiplex 9010 med en i5 3470 prosessor. Jeg kan få bytte prosessor med de slik at de får min Intel Core 2 Q8300 prosessor, og jeg får deres i5 prosessor til mitt nye hovedkort.

 

Men spørsmålet er om deres pc (i.e hovedkort) er kompatibelt med min prosessor? Jeg har prøvd å søke på kompatibilitet uten hell, og det er vanskelig å finne ut hva hovedkortet i Dell pc'en deres heter..

 

Er det noen som vet om den kombinasjonen av hovedkort og prosessor går greit og om man evt trenger å oppgradere BIOS?

 

 

Link til Dell pc'en

 

http://www.dell.com/...240915600220560

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjapt forklart: Nei, ditt hovedkort vil ikke støtte denne prosessoren.

 

Din prosessor bruker LGA 775 (Q8300) Mens deres bruker LGA 1155(i5 3470) Disse to er ikke ut byttbare da i5'en er 3 generasjoner nyere.

 

Skal du bruke den selv må du se etter et kompatibelt hovedkort i H serien (H77)

 

EDIT: så nå at du tenkte om deres var kompitabelt med din. Svaret der er da fortsatt nei, din blir da for gammel for deres hovedkort.

Endret av CastleLord
Lenke til kommentar

EDIT: så nå at du tenkte om deres var kompitabelt med din. Svaret der er da fortsatt nei, din blir da for gammel for deres hovedkort.

 

Ja, jeg tenkte kjøpte nytt hovedkort selv for å sette inn i5 prosessoren.

 

Men ok.. Tenkte det ville gå greit siden Q8300-prosessoren ikke er så gammel og mer enn god nok til det de bruke pc'en til.

Da får jeg slå fra meg den potensielt billige oppgraderingen :-)

 

Takk for svaret!

Endret av Jom-Jom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...