Gå til innhold

Trenger noen enkle tips


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har et lignende oppsett som meg størrelsesmessig (bortsett fra at mine høyttalere gikk ut av produksjon for mange år siden).

 

Jeg har en 12" sub til dette oppsettet.

 

Jeg aner ikke hvordan den subben du har linket til spiller, men intuitivt vil jeg jo ikke tro at et 6.5" element i subben tilfører enormt med bass til høyttalere som har 2x5" fra før.

 

Jeg ville heller gått opp i sub-størrelse og latt være å spille på max.

 

Hadde heller ikke tenkt at et nedovervendt basselement var ideelt om du har folk boende under deg.

 

 

Ser hifiklubben heller anbefaler denne til dine høyttalere:

http://www.hifiklubben.no/produkter/hoyttalere/subwoofer/dali_ikon-sub-mk2_subwoofer_sort.htm

 

er jo en annen pris da...

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Du har et lignende oppsett som meg størrelsesmessig (bortsett fra at mine høyttalere gikk ut av produksjon for mange år siden).

 

Jeg har en 12" sub til dette oppsettet.

 

Jeg aner ikke hvordan den subben du har linket til spiller, men intuitivt vil jeg jo ikke tro at et 6.5" element i subben tilfører enormt med bass til høyttalere som har 2x5" fra før.

 

Jeg ville heller gått opp i sub-størrelse og latt være å spille på max.

 

Hadde heller ikke tenkt at et nedovervendt basselement var ideelt om du har folk boende under deg.

 

 

Ser hifiklubben heller anbefaler denne til dine høyttalere:

http://www.hifiklubb...woofer_sort.htm

 

er jo en annen pris da...

 

Tror nesten jeg slår fra meg subwoofer. Er som du sier ikke ideelt når jeg har folk som bor under meg. Så da blir jeg stående med 2 front-høytalere. Føler jeg ikke får utnyttet Denon surround-forsterkeren på en måte, men synes det er veldig greit å slippe alle kablene opp i tv'en, og at alle enhetene jeg har (ps3, apple tv +++) går rett inn i forsterkeren. Noen tips, eller er dette måten å gjøre det på?

Endret av dude80
Lenke til kommentar

Det kan være mest fornuftig, men er jo gøy med sub, kanskje ikke alltid så for naboer.

 

Alle signelene gjennom forsterkeren er måten jeg og gjør det på. (Bortsett fra at min denon hadde 2 hdmi in og 1 ut, så jeg byttet den ut med en onkyo med litt mer HDMI innganger).

 

Om du skal "utnytte" den bedre er det vel flere høyttalere som må være tingen? Jeg regner med du har 2.0-oppsett nå. Men igjen, det koster penger, høyttlerne skal ha en grei plass å stå, det skal ligge kabler osv.

 

Ellers har jeg en logitech kontroll som slår av og på alt for meg, slik at jeg ikke trenger å slå på TV, forsterker og blueray hver for seg, men at kontrollen sørger for at alt kommer på med riktige kanaler.

 

Samme når det skal slåes av, en knapp tar alt.

 

Ellers, om du har TV-signal kan du vel få kjørt lyden for dette og inn i forsterkeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...