Gå til innhold

Vondt i hofta når jeg løper


Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at hver gang jeg løper, så får jeg smerter i venstre hofte og på høyre side av nakken, men mest i hofta.

 

Har gode sko mener jeg da, bruker såler som jeg kjøpte fra Sportshjørnet til 500 kr, etter at de hadde testet føttene mine på en sånn plate og filmet løpeteknikken min på mølle.

 

Noen som vet hva dette kan være og hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne du forklart smerten nærmere? Har en del spørsmål du kan prøve å svare på. Fører med tall så du lettere kan adressere dem.

 

1) Hvordan føles smerten? Stikkende, klikkende, brennende, skjærende?

2) Er smerten konstant eller fremtrer den mer idèt en av beinene lander på bakken?

3) Vil du anse deg selv som stiv i muskulaturen, eller pleier du å tøye?

4) Har du erfart liknende smerter under andre aktiviteter/øvelser?

5) Har du noen gang smerter når du er statisk (når du sitter/står/ligger)?

6) Hvor lenge har du hatt det slik - har du skadet deg like før smertene inntrådde?

7) Har du noen merkverdige merker eller hevelser i områdene som gjør vondt?

 

Det får holde i første runde. Vil utifra det du skriver gjøre et ukvalifisert gjett på muskelinflammasjon e.l, og jeg råder deg til å prøve å tøye ut både utsiden og undersiden av låret til og med innsiden kan hjelpe på. Samtidig kan du prøve å tøye nakken ved å dra hodet slik at områder du føler smerten på vil bli strukket, og legg forsiktig press på hodet med hånda for å få en god strekk. Hold strekken i minst 10 sekunder og gjør det gjerne i flere sett.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! Smerten er heldigvis gått over! Jeg konsentrerte meg om å ikke løpe på asfalt, kun på mykere terreng i skogen, det vil jeg tro hjalp! :)

 

Men skal prøve disse triksene neste gang noe lignende oppstår. Igjen, takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...