Gå til innhold

Privatisteksamen med dårligere karakter


Anbefalte innlegg

Hei, jeg tok opp norsk skriftlig sidemål til høsten 2012 og fikk dårligere karakter enn jeg fikk i standpunkt (kom ikke opp på eksamen i VG3.)

 

Da skal vel ikke privatisteksamenskarakteren påføres vitnemålet?! Ser at det står Standpunkt 4 Eksamen 3. Hva i all verden?

Endret av Mysterio19
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer at privatiskarakteren din ikke skal overskrive standpunktkarakter dersom privatistkarakter er lavere.

 

Det er du selv som må oppsøke skolen for å få utlevert nytt vitnemål med de nye karakterene på, så sånn sett så er alt du trenger å ikke levere inn resultatet til skolen og be om nytt vitnemål.

Slik det er nå så har du vel kun et kompetansebevis på den ene eksamen du tok? :)

 

Kommer du der i mot opp i eksamen i faget under VGS, så føres både standpunkt og eksamenskarakter opp på vitnemålet ditt. Disse vil tydelig være adskilt fra hverandre. Ofte regner skoler snittet av disse to for å komme til bunns i hva karakter du har i faget (eksempelvis norsk hos politihøgskolen, engelsk hos flygelderutdanning osv)

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

 

Slik det er nå så har du vel kun et kompetansebevis på den ene eksamen du tok? :)

 

 

Nope, hadde et par fag til både dette og forrige semester som muligens var grunnen til at hun på skolen gjorde feil. Kunne ha vært direkte utslagsgivende for min del, så godt jeg så over det nye vitnemålet som lå oppdatert.

 

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...