Gå til innhold

Bærbar centrino-pc til spill og musikk, pris 10 000-15 000


StudInc

Anbefalte innlegg

Skal skaffe ein bærbar til ein kammerat, og ønsker derfor tips om kva bærbar som er best i denne prisklassen....

 

krav:

- skal brukast til spill og litt musikk

- centrino (pga. batteri) nokon som veit korleis prosessorane yter i spel?

- makspris 15 000 (helst med alt: frakt/sekk/osv)

 

skal i tillegg brukast på skulen, men det duger vel alle pc'ene til... :yes:

 

nokon som har gode tips/erfaringar?

 

PS: er klar over at bærbare ikkje er noko særleg til spilling, men det er som nevnt ikkje eg som skal ha den....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dell Inspiron 8600. Den kan du få til for under 15000 før 24sept. noe som blir litt sent nå. Uansett så kan det være ei maskin å være litt obs på. Dell kjører tilbud iblant. Ellers tror jeg ikke det finnes maskiner på det norske markedet som tilfredsstiller dine 3 "behov".

 

Fujitsu - Siemens Amilo skårer alltid høyt på 3D tester. Derimot er den stor, tung og bråkete. Noe man ofte vil oppleve med bærbare til under 15 000. Alt er relativt. For meg som synes PowerBooker er flotte blir Amilo litt nedtur. Men så er igjen prisen "bedre".

 

Dell Latitude D600 og D800 kan sikkert også være aktuelle. Men der må det nok en kraftig prisnedgang til før de når 15 000. Jeg gjentar meg selv. Du får følge med på Dell sine sider (som forøvrig er meget dårlige).

Lenke til kommentar

tviler på om du får en maskin med alle de behovene til under 15k, da er du heldig vil jeg si. men ber du kameraten din om å gå opp rundt 2000 til så kan du få en ganske grei maskin.

 

ellers blir det en ganske svak centrino maskin til rundt 15k, men jeg vet ikke om noen maskiner til den prisen. ellers så har du jo de tilbudene som elkjøp og expert har. som kanskje tilfredstiller kameraten din mer, men da blir det nesten som en støvsuger da pluss at batteritiden er dårlig.

 

men skal du ha spilling så er nok radeon 9000 64mb det beste som er nå, hvis du ikke tar med den geforce'en som er med på dell da, men den er på 128mb. men jeg syns at dell maskinene er klumpete og tung.

Lenke til kommentar
For 15k vurderer jeg en FS Amilo D8830 med P4 2.66, r9000 etc etc. Det jeg er redd for er støyen - kan noen si meg om vifta går konstant, eller om jeg i det minste får fred når jeg bare sitter og skriver i Word? Starter og stopper vifta smidig? Er lyden ekkel og høyfrekvent?

Les testen på Dinside.no

"Vifta starter ganske ofte, men den starter smooth"

Lenke til kommentar

anbefaler deg sterkt om å ikke kjøpe deg den maskinen. hørt fra folk at den vifta kan virke som et udyr til tider.

 

skal du ha en maskin som er stille så er nok det beste valget en centrino eller mobile prossessor. mobile prossessor maskiner kan du jo få billigere enn centrino. ellers så kan du jo sjekke bruktmarkedet da.

Lenke til kommentar

Det tilbudet ser omtrent ut som dette på en FS D8830 hos komplett.

 

Jeg synes det virker som den mest fornuftige maskinen til ca 14k, hvis man kan drasse på 4 kilo og høre på litt viftesus.

 

Jeg fortsetter min leting/venting/tenking:

- mest mulig prosessorkraft

- best mulig skjermkort

- minst mulig lyd

- <3 kilo

- <15000,-

 

Hva skal det fires på? Tror det blir lyd og vekt, altså er FS D8830 fremdeles "lederen" for meg, men det er vel litt teit å være "sistemann" som kjøper P4-prosessor nå som centrino-greiene er kommet på markedet? Hmm....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ta denne men fjern dvd brenneren så kommer du under maks prisen din.

 

Ja, altså en slik http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.a....aspx?plid=1732

 

Skal du ha en kraftig maskin går du for whitebox. 1.5 Centrino, 512 ddr, 60 GB, ATI Radeon 9000 - 64MB osv. Jeg har letet litt selv og dette er den desidert kraftigste til under 15 000,- Er stille, pen å se på, batteriet holder lenge og den er ikke feit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...