Gå til innhold

[Løst] Tilbakemelding på websidedesign


Anbefalte innlegg

Hei jeg lurte på om noen hadde lyst til å komme med forslag til design på denne siden: http://www.it-stud.hiof.no/~nicklase/ellen/

 

Startet å designe den i går, alt blir kodet i notepad++.

Siden er ikke ferdig så det er ikke noe vits å trykke på linker fordi webstedet består av 1 side :) men vil gjerne ha forslag til videre utvikling og design endringer. Personlig syns jeg det er litt rart med mørkerødt på header og lyserødt på footer, men er mange som har sagt at de liker det.

 

Temaet er livstil, helse og ernæring.

 

Tusen takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. HTML valideringsfeil

2. Pikselvandring på menyen ved hover

3. Rødt er en farge man forbinder med fare og advarsel, ikke med sunnhet og helse

4. Serif-fonter

5. Den fixede menyen nederst var bare distraherende. Er den SÅ viktig at den må være fixed?

 

haha nei, bare leker meg litt med idèr, synes det var kul, men er helt klar unødvendig.

Serif-fonter skal jeg bytte til, rødt er pga hun som skal ha siden jobber for grete roede så hun ville ha rødt. Kan du utdype pikselvandringen? Den skal bevege på seg for at det skal se ut som det er en knapp, ser kanskje dumt ut? :) Takk for kjapp tilbakemelding. Valideringsfeil tar 2sec å fikse men takk for at du nevnte det :)

 

Noe forslag til hva jeg kan legge til? Tenkte å lage design bak selve siden isteden for kjedelig grått.

Så muligens endre footer fixed. Skal ha facebook oppkoblig også og standard facebook like, google + like og instagram.

Lenke til kommentar

Menyvalgene vedsiden av flytter på seg når man tar musen over et menyvalg. Det er tegn på slurv.

 

Hvis du ser for det at dette skal være en slags datterside til grete roede sin, så kunne du kanskje i det minste valgt samme rødfarge da. Rødt synes jeg bør brukes sparsomt ettersom den kan bli veldig dominerende.

 

Syns også hele bredden var litt vel tilpasset iPad og ikke PC-skjermer.

 

Ser også at du har en copyright-tekst som gjemmer seg bak den fixede menyen. Og den er på engelsk(!) når resten er på norsk. Ser du for deg at folk som ikke leser norsk, kan ha glede eller nytte av den copyrightteksten?

 

Hva skal du med facebookoppklobling og instagram?

Lenke til kommentar

Menyvalgene vedsiden av flytter på seg når man tar musen over et menyvalg. Det er tegn på slurv.

 

Hvis du ser for det at dette skal være en slags datterside til grete roede sin, så kunne du kanskje i det minste valgt samme rødfarge da. Rødt synes jeg bør brukes sparsomt ettersom den kan bli veldig dominerende.

 

Syns også hele bredden var litt vel tilpasset iPad og ikke PC-skjermer.

 

Ser også at du har en copyright-tekst som gjemmer seg bak den fixede menyen. Og den er på engelsk(!) når resten er på norsk. Ser du for deg at folk som ikke leser norsk, kan ha glede eller nytte av den copyrightteksten?

 

Hva skal du med facebookoppklobling og instagram?

 

Hun som skal ha siden ville ha facebook og instagram :p . Hmm det med menyen er jeg ikke sikker på hvordan jeg skal fikse ennå grunnen til at det skjer er pga at de er responsiv og tilpasser seg plassen de har for at det skal kunne fungere på mobil.

 

Kan hendre på copywright teksten, er jo ikke noe vits å ha det synlig engang kan ha det i sourcen.

Lenke til kommentar

Altså facebook og instagram connect? Eller share? Eller follow? Eller profil? Eller side? Eller feed? Eller synkronisering den ene eller andre veien?

 

At menyen er responsiv er ingen grunn til at menyvalgene rundt skal hoppe slik frem og tilbake. Om siden skal være responsiv, bør også resten av siden være responsiv, ikke bare hovedmenyen. Den fikserte menyen og banneren er ikke det.

Endret av MikkelRev
Lenke til kommentar

Skal du absolutt ha den menyen nederst bør du legge inn et åpenrom etter siste del med innhold tilsvarende (eller litt mer enn) størrelsen på menyen, så du slipper at menyen kommer i veien.

 

Syns også artikkelteksten er altfor stor; jeg sitter ikke 2 meter unna skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...