Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Har nå prøvd i et par timer for å få et WiFi hotspot/aksesspunkt på mitt TP-link WN722N usb wifi adapter.

 

Det jeg ønsker er at USB-adapteren skal fungere som et vanlig trådløst modem, altså slik at jeg kan koble på andre datamaskiner og mobiler på denne. Har prøvd Ad-Hoc nettverk men det fungerer ikke på Android mobiler.

 

Jeg har hittill prøvd i CMD med netsh, men når jeg prøver å starte den får jeg følgende feilmelding:

 

Det vertsbaserte nettverket kunne ikke startes. Gruppen eller ressursen er ikke i riktig status til å utføre den forespurte operasjonen.

 

Jeg har også prøvd mHotspot, Virtual Router Plus, Maryfi, MyPublicWiFi og også TP-links eget Soft AP modus i TP-Link Wireless Configuration Utility. TP-links program klarte ikke å starte Soft-AP moduset.

 

Jeg har prøvd å flytte modemet over til andre USB-porter, og bruker TP-links drivere. Lyset på modemet blinker sakte, noe som ifølge manualen vil si at driveren er innstallert og modemet er "klar til bruk".

 

Noen som kan hjelpe meg med dette?

 

EDIT: Kort fortalt ønsker jeg å lage et trådløst nettverk med usb-adapteren min. Altså uten bruk av ekstern router.

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...