Gå til innhold

[Løst] Filme med dslr eller actionkamera?


Anbefalte innlegg

Hei, eg vil forbreda meg til vinteren og tenke og gjera alt klart. Men spørsmålet mitt er om eg skal filma med mitt nikon d7100 eller contour gps? veit att det er ting kamera for to ulike oppgåver men eg skal ikkje kjøra i skogen berre i ein Park og filma.

 

(PS: Eg kan og kjøpa eit eige videokamera vist det er bedre egnet)

Endret av Sjokoladen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det spørs veldig masse på ka du har tenkt og filme. siden du skal vere i en park ville eg brukt et dslr kamerea. men det har masse med ka du føler deg konfortabel med.

 

Skal eg filma med dslr så må eg vell kjøpa ein rigg?

 

Kan detta vera noko?

http://www.ebay.com/itm/Hook-Shoulder-Mount-Support-15mm-Rod-Rail-Rig-Kit-for-follow-focus-Video-Camera-/350813256135?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item51ae1979c7

Endret av Sjokoladen
Lenke til kommentar

Du sier jo ikke noe om hva du skal filme. "Kjøre i Park". Hva betyr det? Skal du sitte på en snøskuter og filme din egen kjøre rute?

Skal du stå stille eller sitte på en snøskuter å filme andre? osv. osv...............

Hva slags kvalitet skal du ha på sluttproduktet?

Bare for egen morofilm eller vil du lage action film som kan vises som et mer proft produkt?

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Du sier jo ikke noe om hva du skal filme. "Kjøre i Park". Hva betyr det? Skal du sitte på en snøskuter og filme din egen kjøre rute?

Skal du stå stille eller sitte på en snøskuter å filme andre? osv. osv...............

Hva slags kvalitet skal du ha på sluttproduktet?

Bare for egen morofilm eller vil du lage action film som kan vises som et mer proft produkt?

 

Kjøra i park betyr og stå på ski i ein skipark eller triksepark, Filmen skal bli brent på cd og skal ut på youtube. Hadde tenkt på ein actionfilm/morofilm:)

Endret av Sjokoladen
Lenke til kommentar

Vel da har vi fått svar på at du faktisk skal stå på ski.

Men siden du er mer opptatt av å si minst mulig om hvordan du egentlig skal bruke kamera og gjør dette til en gjettelek, så er det fremdeles ikke mulig å gi noen råd eller svare på spørsmålet i først innlegget.

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...