Gå til innhold

Regnskap Enkeltmannsforetak


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Pr dags dato bruker jeg Faktura, Kredittsjekk, og Inkasso fra Conta Systemer

 

Integrert i Faktura systemet er det mulig å generere MVA oppgaver basert på de jeg har fakturert ut.

 

Men jeg trenger et program til å føre regnskapet i, spesielt mtp utgående utgifter/innkjøp. (Bruker i dag Excel)

 

Har lastet ned en prøveversjon fra Mamut, men føler dette blir for uoversiktelig, og jeg skjønner meg ikke helt på dette programmet.

 

 

Noen som har noen idee til hvilke programmer utenom Mamut jeg kan prøve?

 

Evnt har noen tips til hvordan det kan føres på en proff måte i excel der jeg får med moms utgifter slik jeg lett kan legge de til i MVA oppgaven via Conta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakker du om Mamut sin Datax løsning eller mamut?

 

Datax løsningen er vel noe av det enklere og oversiktlige som finnes, så å finne noe enklere skal godt gjøres.

 

Dersom du har veldig få bilag, og god kontroll på hva du driver med kan du fint bruke excel og lage en egen kolonne for ing.mva, og så bruke dette grunnlaget og grunnlaget fra Conta til å registrere en mva oppgave i altinn. Regner med at du har årlig mva termin?

Lenke til kommentar

Sikkert like mange maler som det finnes folk som prøver :-) Kan desverre ikke hjelpe deg der.

 

Hvor mange kostnadsbilag snakker du om i året da? Det totale antallet bilag i året må være under 300 for at det skal være lov å bruke excel. Hvis ikke må du ha regnskapsprogram.

 

Du behover ikke lage noe komplisert - hvis du allerede har et system som du er fornøyd med kan du bare lage 3 kolonner helt til venstre som du kaller "mva Høy sats, mva mellom sats og mva lav sats" og der skriver du inn mva for hver enkel føring. Mva er jo spesifisert på bilaget, så du trenger ikke lage formler eller noe.

 

Når året er omme summerer du kolonnene og får en 3 summer, en for høy,lav og mellom - disse puttes inn i mva oppgaven på altinn. Utgående mva får du i fra Conta og den putter også inn i mva oppgaven. Og så er du ferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...