Jump to content
Sign in to follow this  
Skismøring

[Løst] Problemer med å sette opp DDNS

Recommended Posts

Har en ASUS RT-N66U som er koblet til et modem som er satt i bridge.

Får denne feilmeldingen: Den trådløse ruterens bruker for øyeblikket en privat WAN IP-adresse (192.168.x.x, 10,x,x,x, eller 172.16.x.x). Denne ruteren kan være i NAT-multimiljøet og DDNS-tjenester fungerer ikke i dette miljøet.

WAN IP i Asusen er 0.0.0.0, og tror det er noe med det.

Når jeg velger et domenenavn i DDNS-oppsettet får jeg ugyldig ip.

Kan noen løse dette for meg hadde jeg blitt glad. :)

Hva slags boks er Asus-en din koblet til? Ruter fra ISP-en din? I så fall må du få satt dette i bridge mode mot Asus-en din.

Annonse

Joda, men du får dobbelt med NAT-ing.

Det jeg reagerer på er at Asus mener den har 0.0.0.0 som WAN IP. Det er feil, om trafikken går via WAN-porten på Asus-en.

Er det koblet slik:

NGT <-> DSL-port på NGT-ruter <-> LAN port på NGT-ruter <-> WAN på ASUS <-> LAN på Asus?

Ikke noe mer enn Asus-en som er koblet til NGT sin ruter?

Dette forklarer alt. Det du stiller på her er "wireless bridge" - altså kun for ditt trådløse nettverk. Det er nok en annen måte å sette selve rutingsfunksjonaliteten i bridge modus.

Her må nok noen andre hjelpe deg med hvor innstillgene for å sette ruteren i bridge er :)

Hei.

har akkurat hatt samme type problemstilling og når det kom til finne brukernavn og passord for PPPoE forbindelsen til Nextgentel gikk jeg frem slik;

gå inn i oppsettet for Inteno routeren og finn et valg for å lagre oppsettet til en tekstfil (backupsettings,conf). i denne lagres brukernavn og passord i ren tekst så det er bare å åpne denne i Notepad og søke på "password" f,eks. så har du det du trenger.

Et enkelt tips...